בהמשך לחשיפת "דה-מרקר" בדבר תחקיר על פרופ' בכיר באוניברסיטת בר-אילן שהוסר מאתר גלי-צה"ל, מתברר כעת כי להסרה קדמה מסכת לחצים, אך באתר מסרבים להגיב. ראש מערכת החדשות אבי ברזילי הגיב בטריקת טלפון, וגם דובר התחנה, אודי ירושלמי, אמר שלא יסביר את פשר הדבר.

התחקיר הוסר מאתר גלי-צה"ל לאחר ששודר ביומן הבוקר של התחנה ביום רביעי בשבוע שעבר. על התחקיר חתום אבנר הופשטיין, ראש דסק התחקירים בגלי צה"ל וחבר ועד מנהל בעמותה המפעילה את אתר "העין השביעית".

הורדת התחקיר מהאתר, למרות ששודר בתחנה, היא צעד חריג, אך בתחנה מסרבים לומר מדוע נהגו כפי שנהגו. עם זאת, ל"העין השביעית" נודע כי להסרה קדמה מסכת לחצים שבתחנה נכנעו לה למרות שהתחקיר עבר ייעוץ משפטי ואושר לשידור.

אבי ברזילי, ראש מערכת החדשות בגלי צה"ל (צילום מסך)

אבי ברזילי, ראש מערכת החדשות בגלי צה"ל (צילום מסך)

"אין לי כל מושג למה הכתבה ירדה", אמר הופשטיין לנתי טוקר מ"דה-מרקר" בשבוע שעבר, "זה מוזר. כמובן שאני עומד מאחורי כל מלה ואות ששודרה. מדובר בתחקיר חשוב ששודרו רק חלק מפרטיו מפאת צנעת הפרט והתחשבות ברגשותיהם של המעורבים, כולל כאלה שנהגו בניגוד לנהלים".

בתשובה לשאלה האם הופעלו עליו לחצים אומר הופשטיין כעת כי "כמעט בכל תחקיר מופעלים לחצים. הפעם הם חרגו מהנורמה, ואני מעריך שאני לא היחיד שהופעלו עליו לחצים". בתשובה לשאלה מה הסיבה שנתנו העורכים בתחנה להורדת התחקיר מהאתר, אומר הופשטיין: "עד עכשיו לא קיבלתי שום נימוק ממשי, אבל אני ממתין בסבלנות".