אתר "העין השביעית" שמח וגאה להגיש לקוראיו מהדורה מתומללת, מהודרת ומיוחדת של הראיון הבלעדי שהעניק (ברוב טובו) ראש ממשלת ישראל ושר התקשורת, מר בנימין (ביבי) נתניהו, לתוכנית הבוקר של קשת לרגל יום הולדתו ה-67 שבא עליו ועלינו לטובה. באולפן: יואב לימור וגלית גוטמן. פסקול: "יום הולדת", להקת עדן.

(הערת המערכת: מפאת חשיבות הדברים, לא נגענו).

* * *

לימור: כן, היום יום הולדת. אז שנגיד מזל טוב?

גוטמן: בוודאי.

לימור: בוקר טוב ראש הממשלה.

נתניהו: בוקר טוב...

גוטמן: (צוחקת)

"כשמסתכלים סביב, יש לנו באמת מדינה מופלאה, ואני חושב שאנחנו עם מזל אחד, וצריך לדאוג שהמזל הזה ימשיך להיות טוב. אני עושה את זה, משתדל לעשות את זה כל יום. הבוקר אני אעשה דברים אחרים"

לימור: מה שלומך?

נתניהו: מצוין.

לימור: מזל טוב מאיתנו, קודם כל...

גוטמן: רצינו לאחל לך מזל טוב...

נתניהו: אני מאוד מודה לכם.

גוטמן: חשבנו אולי לשיר שיר, אה... יואב לא יודע לשיר. חשבנו אולי... לקפוץ מעוגה, אבל לא היה לנו מספיק אמצעים בשביל זה, אז חשבנו פשוט להרים טלפון ולהגיד לך המון-המון מזל טוב ליום ההולדת שלך.

נתניהו: אני מאוד מעריך את זה, אני מאוד מעריך גם את הברכות שאני מקבל מאזרחים רבים בארץ.

גוטמן: אז ספר לנו, איך אתה חוגג את היום הזה?

נתניהו: קודם כל, כבר התחלנו ב-12 בלילה, רעייתי ואני, אה... ישבנו בחצר פה... אה... בבית ראש הממשלה...

לימור: זה נשמע מבטיח, אתה רוצה... (תנועות ידיים) לשתף?

נתניהו: אני אגיד לך, אה... אה... זה היה עם כוס יין לבן וטוסט וגבינה, אה... פחות או יותר כמו שאתה זוכר בצבא, אבל עם כוס יין. ועכשיו אני יוצא עם משפחתי האהובה לטיול בחיק הטבע, באחת הערים העתיקות של מדינת ישראל. אתה רואה, אני מנוע מלספר...

לימור: כן, כן, ענייני השב"כ... ידוע.

נתניהו: אבל... שמע אני, לא, לא, השבת...

לימור: אבטחת אישים וכולי אני מניח...

נתניהו: אה... שב"כ...

לימור: שב"כ, לא שבת, זה כבר ענייניך כראש ממשלה... אחרים.

גוטמן: איפה שיהיה יותר פקוק היום, אנחנו נחשוב כנראה ששם אתה מבלה... מה אתה רוצה לאחל לעצמך בשנה הזאת?

"אני מקבל ממנה מתנה כל יום, באמת מתנה כל יום, כי היא מוצאת את הזמן שלה, בין הדאגה לבנים שלנו ולמשפחה שלנו ולעבודה שלה כפסיכולוגית וטיפול בחיילים, היא תמיד אומרת אומרת לי דבר אחד: 'תמצא זמן למשפחה ולילדים כי זה בסוף מה שיישאר'"

נתניהו: קודם כל, אני מודה כל יום על מה שיש לי. על בריאות טובה, על משפחה נהדרת, שהיא המקור והכוח של העוצמה שלי, כדי לקום כל בוקר חדור באמונה ולהמשיך להוביל את מדינת ישראל, לחזק אותה בכל הדרכים. אני חושב שכשמסתכלים מסביב מבינים עד כמה חשוב שאנחנו חזקים ויציבים ומתפתחים, ובכל אופן המשפחה שלי זה מקור העוצמה שלי, ואני מאוד בר מזל. אז אני לוקח היום אה... את המשפחה, או יותר נכון, הם לוקחים אותי, רעייתי היקרה ואבנר, שהוא חייל קרבי בחמשו"ש, נו טוב מאוד, בחופש לכמה ימים, ויאיר שהוא סטודנט, ואנחנו נצא לארץ. מישהו פעם אמר "יש לנו ארץ נהדרת", נכון? אני זוכר מי...

לימור: כן כן, זה כאן בערוץ.

גוטמן: (צוחקת)

נתניהו: מערפילי העבר שלי... אז אני יוצא לארץ הנהדרת שלנו, ולטייל בה. מה אני מאחל? תראה, אני מאחל אה... לעצמי, שאני אוכל לעמוד בכל הציפיות של אזרחי ישראל ולהמשיך לבצר את בטחון ישראל ולפתח את כלכלת ישראל, את היחסים שלנו עם מדינות אחרות, כי בסוף-בסוף המשימה שלי זה להבטיח את עתידה של מדינת ישראל ככל יכולתי. כל אחד עושה את זה...

לימור: טוב מה? אתה לא יכול להיות כל-כך רציני כל הזמן, בוא תן לנו רגע בסוף, בית, משפחה, משהו, אתה יודע, יומולדת.

נתניהו: מה עושים ביומולדת?

לימור: כן מה, ליצנים, בלונים, לא יודע, ת...תן...

גוטמן: מה קיבלת מתנה מאשתך?

נתניהו: נשיקה (צוחק), זה מאוד... אני מקבל ממנה מתנה כל יום, באמת מתנה כל יום, כי היא מוצאת את הזמן שלה, בין הדאגה לבנים שלנו ולמשפחה שלנו ולעבודה שלה כפסיכולוגית וטיפול בחיילים, באמת בין כל הדברים האלה, היא תמיד אומרת אומרת לי דבר אחד: "תמצא זמן למשפחה ולילדים כי זה בסוף מה שיישאר".

לימור: אז הנה מצאת היום בבוקר, אז תטיילו לכם ואנחנו נסלח על הפקקים בבוקר הזה, ובאמת שיהיה מזל טוב...

גוטמן: אתה רואה? וכל בוקר כשאני קמה וקוראת את ההורוסקופ, אני לא קוראת אותו רק בשבילי...

"אני מודה כל יום על מה שיש לי. על בריאות טובה, על משפחה נהדרת, שהיא המקור והכוח של העוצמה שלי, כדי לקום כל בוקר חדור באמונה ולהמשיך להוביל את מדינת ישראל"

לימור: אה זאת אומרת שאתם אותו מזל?

גוטמן: אנחנו אותו מזל.

לימור: זה מסביר כמה דברים.

נתניהו: אנחנו אותו מזל מסיבה פשוטה. אנחנו יושבים כאן באותה מדינה, באמת ש... אנחנו לא גרים בשווייצריה, אמנם אזרחי ישראל דירגו את עצמם במקום החמישי במדינות המפותחות מבחינת תחושת האושר שלהם, זה רק עכשיו התפרסם, במקום הראשון שווייצריה, אנחנו לא מוקפים בשווייצריות, וגם אנחנו לא שווייצריה, אבל יחסית למה שמתרחש מסביבנו...

לימור: כן...

נתניהו: כשמסתכלים סביב, יש לנו באמת מדינה מופלאה, ואני חושב שאנחנו עם מזל אחד, וצריך לדאוג שהמזל הזה ימשיך להיות טוב. אני עושה את זה, משתדל לעשות את זה כל יום. הבוקר אני אעשה דברים אחרים.

לימור: טוב, רק תדאג כראש ממשלה לשפר פה את עניין השוקולד, ואז ממש נהיה שווייץ...

גוטמן: (צוחקת)

לימור: ראש הממשלה, שיהיה מזל טוב.

גוטמן: (ממשיכה לצחוק) תודה רבה...

נתניהו: (צוחק) אמרתי לך כמו שווייצריה, לא אמרתי שווייצריה...

לימור: תודה על השיחה, שיהיה במזל טוב.

* * *

לצפייה בראיון