מגיש "מבט", יעקב אילון, הודיע כי בקרוב יעזוב את ערוץ 1, קרוב לשנתיים לאחר שגויס על-ידי רשות השידור להוביל את מהדורת החדשות המרכזית. על-פי הודעה שהפיצה הבוקר חברת "וואלה", אילון צפוי להצטרף לאתר החדשות ולשמש בו כמגיש ראשי וכראש מערכת שידורי החדשות. לפי ההודעה, אילון יעמוד גם בראש "צוות שיעסוק בגיבוש ופיתוח פורמטים חדשניים של וידיאו חדשותי".

בהודעה אישית מטעם אילון שהופצה בין עובדי רשות השידור נכתב כי המגיש הפורש צפוי לעזוב את תפקידו בערוץ 1 בעוד כמה שבועות. חודשים אחדים לאחר מכן אמורה רשות השידור להפסיק את שידוריה ולפנות את התדרים לתאגיד השידור הציבורי החדש.

"בשנתיים האחרונות ראיתי עובדים שפרשו אחרי 20, 30 ו-40(!) שנה. קטונתי", כתב לעמיתיו. "בשנתיים האלה ראיתי גם חבורה של אנשים שעובדים בתנאים קשים, קרוב לוודאי הקשים בתולדות רשות השידור. למרות אי-ודאות, אמצעים מידלדלים ותחושות אישיות קשות עולה מדי ערב לאוויר מהדורת 'מבט' המכבדת את יוצריה", הוסיף.

"בתקופה האחרונה ראינו עלייה בעניין בערוץ 1 ובשיעורי הצפייה והשיח ברשתות החברתיות – מה שמדגיש את העובדה שאפשר לעשות שידור ציבורי רלבנטי ומוצלח. לא פחות חשוב – בשנתיים האלה נהנינו מחופש עיתונאי מוחלט ללא כל התערבות ולחצים מכל סוג שהוא. על כך נתונה הערכתי לכונס הנכסים הרשמי ולהנהלת רשות השידור הנוכחית", הוסיף. "אני מאחל לכל אחד ואחד מכם שנה טובה יותר. מגיע לכם".