במקומון האילתי "אג'נדה", חינמון המחולק מדי שבוע לתושבי העיר, התהדרו הבוקר בראיון בלעדי עם ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי. דמותו של ראש העירייה תפסה את כל שער העיתון, והראיון איתו השתרע על פני ארבעה עמודים מלאי תשבחות ותצלומים מחמיאים.

המראיינת, עדי ביטון, שבמקביל עובדת גם כמנכ"לית וכעורכת "אג'נדה", שמה דגש על ההישגים הרבים של ראש העירייה. התיאורים של ביטון את העיר אילת וראש העירייה שלה, כמו גם השאלות שהפנתה אליו, היו חיוביים במידה חריגה, כאילו נכתבו על-ידי דוברות העירייה ולא על-ידי עיתונאית.

"יש שמגדירים אותו לוחם בזכות המאבקים שהוא מוביל לטובת העיר ומצליח בהם", כתבה על ראש העיר, וציינה כי הוא "עשה המון לעיר ומבטיח שיש לו עוד הרבה לעשות". "מאיר, אתה לא רק לוחם למען אילת, אלא גם לוחם צדק", אמרה לו כבר בפתח הראיון. "שוב מאבק, שוב ניצחון, ומגזרה לגזרה הוא עובר נחוש בלי היסוס, מדבר רהוט ובחדות של לוחם ותיק", תיארה ביטון את המרואיין שלה. "הוא מדבר ומדבר ומוסיף עוד פרט ועוד פרויקט ועוד תקציב ואני... מודה, כמעט מסנוורת מכמות העשייה לצד ההישגים שציין ראש העיר".

שער "אג'נדה", 29.9.2016

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, בשער המקומון "אג'נדה", 29.9.16

מי שיפתח גיליון של "אג'נדה", ויקרא לפי תומו את הראיון של ביטון עם יצחק הלוי, יקבל את הרושם כי ישבה איתו בלשכתו לשיחה ארוכה, רשמה את אשר רשמה או הקליטה את אשר הקליטה, ואחר-כך הגיעה למערכת העיתון והפכה את השיחה לראיון, כמקובל בכל עיתון.

כבר בפתח הראיון כותבת ביטון כי למרות הקשיים הצליחה לתפוס את ראש העירייה לקפה של צהריים בלשכתו. בהמשך היא מתארת את התמונות התלויות בלשכה וכיצד שניהם מביטים בהן, ולבסוף היא מזכירה כי על רקע הרעש של מטוס נוסף הנוחת בשדה התעופה של העיר היא "מודה לו על הזמן, ההקשבה והמענה החשוב לי ולקוראים".

ואולם, לאתר "העין השביעית" נודע כי הראיון כולו, כולל הפתיח והערות הביניים של ביטון, השאלות וכמובן כל התשובות, הועבר לידי מערכת העיתון "אג'נדה" במסמך וורד שיצא מחשבון המייל של דוברת העירייה דנה זנטי. בטעות, כך נראה, שלחה דוברת העירייה את המייל עם המסמך לא רק למערכת "אג'נדה" אלא גם לכתב "העין השביעית" שבמקרה ביקש ממנה תגובה על נושא אחר יום קודם לכן.

המסמך שיצא מלשכת הדוברת, כך לפי נתוניו הדיגיטליים, נוצר על-ידי הדוברת זנטי. קריאה של תוכן המסמך והשוואתו לראיון שפורסם בסופו של דבר ב"אג'נדה" מעלה כי מדובר בטקסט זהה.

הראיון עם ראש העירייה מאיר יצחק הלוי, "אג'נדה"

יחד עם המסמך העבירה דוברת העירייה למערכת "אג'נדה" (ולכתב "העין השביעית") שלל מיילים נוספים ובהם תצלומים של ראש העירייה, כולל הוראות מדויקות היכן למקם כל תצלום ותצלום. "ראש העיר במימונה – ליד שאלה על מה מצחיק אותך", למשל. "ראש העירייה וראש הממשלה – ליד השאלה על רוה"מ", וכן "ראש העיר עם רון חולדאי – ליד השאלה על שדה דב". במערכת "אג'נדה" מילאו אחר דרישות הדוברות באופן נאמן למדי, ושיבצו את תצלומי ראש העירייה לפי ההוראות.

האם הראיון כולו נרקח בלשכת הדוברות של עיריית אילת ונשלח כפי שהוא לפרסום ב"אג'נדה"? או שאולי ב"אג'נדה" העבירו לדוברת מראש נוסח לפרסום, וזו החזירה נוסח משלה (במסמך שהיא יצרה)? לפי המראיינת ביטון והדוברת זנטי, התשובה לשתי השאלות הללו שלילית.

בשיחה עם "העין השביעית" הכחישה ביטון מכל וכל כי קיבלה במייל קובץ של הראיון עם ראש העירייה, וכן הכחישה כי קיבלה הוראות במייל בנוגע למיקום תצלומיו של ראש העיר. ביטון הסבירה כי בסך הכל ביקשה מהדוברות תצלומים של ראש העירייה כדי לצרפם לראיון.

בתגובה לטענות כאילו בכל זאת קיבלה יותר מכך השיבה ביטון כי "זה הכל פוליטיקה", והביעה צער על האופן הלא הגון שבו, לדבריה, יריבי ראש העירייה פועלים. לדבריה, העיתון שלה הוא עיתון נקי ומעולם לא היה עיתון פוליטי.

הדוברת זנטי הכחישה גם היא כי הכתיבה למעשה את תוכנו של ראיון עיתונאי. "זהו ראיון של שאלות ותשובות. השאלות של העיתון, התשובות של ראש העיר", הסבירה. "תמונות הועברו לבקשת העורכת בהתאמה לתוכן הכתבה. כמקובל, שאלות הראיון התקבלו מראש".