"ידיעות אחרונות" יפצה במיליוני שקלים במצטבר קבוצה של 155 עובדי מחלקת הדפוס בעיתון בהווה ובעבר, כך פסקה לאחרונה השופטת הדס יהלום מבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו. אחת הסיבות לקבלת עמדת התובעים בדבר הפיצוי היתה העובדה שב"ידיעות אחרונות" לא סיפקו ראיות מספקות לטענתם כי מצבו הכלכלי של העיתון קשה.

בשנת 2002 ביטלה חברת "ידיעות אחרונות" הטבה שניתנה לעובדי הדפוס לאורך שנים, ולפיה הם זכאים לשלוש חופשות סוף שבוע במתנה במלונות בישראל, ולאפשרות להמיר את השווי הכספי של ההטבה לטובת נופשים משודרגים בחו"ל. תביעה קודמת שהוגשה בעניין ביטול הטבת סופי השבוע הסתיימה בשנת 2011 בפסק-דין של בית-הדין הארצי לעבודה, ובו נקבע כי "הפסקת מימון סופי השבוע באורח חד-צדדי על-ידי 'ידיעות אחרונות' נעשתה בניגוד לדין ותוך הפרת הסכמות קיבוציות, והעובדים זכאים לחידוש ההטבה בישראל". עם זאת, בית-הדין הארצי דחה את הדרישה לאפשר לעובדים להמשיך ולממש את ההטבה בסופי שבוע בחו"ל.

לפני כשלוש שנים הגישו 155 עובדי מחלקת הדפוס של "ידיעות אחרונות" תביעה נגד חברות ידיעות אחרונות בע"מ, דפוס ידיעות אחרונות בע"מ ודפוס גלעד בע"מ. באמצעות עורכי-הדין ירון לסטרל ושרי אמרוסי-ישי טענו העובדים כי מגיע להם פיצוי בגין "הטבת סופי שבוע" שאמורים היו לקבל בשנים 2002–2011 וכן דרשו לקבל אותה מחדש מכאן והלאה.

לפני כשנתיים הגיעו הצדדים להסכמה ולפיה הנהלת העיתון תעביר לכל אחד מהעובדים תשלום בסך 3,600 שקל מדי שנה במקום ההטבה, והמחלוקת נותרה רק לגבי השנים 2002–2011. בעיתון טענו, באמצעות עו"ד עורכי-הדין אשר סלע ולינוי גולדנר-זוהר, כי פסק-הדין של בית-הדין הארצי אינו מחייב פיצוי על שנים עברו. העובדים חשבו ההפך.

השופטת הדס יהלום ונציגי הציבור יגאל כוחלאני ונירה עילם קיבלו את עמדת העובדים. בין היתר נכתב בפסק הדין כי "העיתון לא הציג די ראיות לעניין מצבו הכלכלי, כפי שנטען בכתבי הטענות. לאור דלות הראיות בכל הנוגע למשמעות הכלכלית של פסק הדין, לא ניתן לדון בשאלה האם, לאור הנזק שצפוי להיגרם מפסיקת פיצוי מלא, יש מקום לדון בשאלת פיצוי חלקי".

עם זאת, בית-הדין קיבל את טענת העיתון בדבר התיישנות התביעה, וחייב אותו לפצות את העובדים רק עבור שבע השנים שקדמו להגשתה.

בפסק הדין נקבע כי כל אחד מהתובעים יקבל פיצוי בסך 3,600 שקל לשנה, עבור 7 שנים, כלומר 25,200 שקל בסך הכל. סך הפיצויים הוא 3,906,000 שקל עבור 155 עובדים, אולם הוא צפוי להיות מעט נמוך יותר לאור העובדה שחלק קטן מעובדי הדפוס שבשמם הוגשה התביעה פרשו בינתיים מהעיתון, ועל כן אינם זכאים למלוא הפיצוי. בנוסף חייב בית-הדין את העיתון בתשלום הוצאות ושכר טרחת עורכי-דין בסך 50 אלף שקל לכל העובדים יחד.

50227-10-13 (ו-154 תיקים נוספים)

להורדת הקובץ (PDF, 1.28MB)