ההתכתשות בין הפוליטיקאי בנימין נתניהו למו"ל נוני מוזס הולכת ומשתכפלת לאחרונה ביחסים שבין נתניהו לחברת החדשות של ערוץ 2. אירועי הימים האחרונים סיפקו דוגמה טובה לכך.

היריבות בין נתניהו למוזס החריפה מאז שנתניהו הביא להקמתו של עיתון מתחרה ל"ידיעות אחרונות", "ישראל היום", ששבר את המונופול המסחרי של מוזס בשוק העיתונות. בעקבות זאת לבש העימות בין הפוליטיקאי והעיתון העוין לו אופי של מלחמה כוללת, המתנהלת בכל הזירות שבהן פועלים השניים: מבימת הכנסת והליכי החקיקה ועד לפרסומים בכלי התקשורת הנאמנים להם וברשתות החברתיות.

כעת, כשנתניהו מכריז כי יקדם הליכי חקיקה שיביאו לפירוק ההגמוניה של חברת החדשות, נוצר איום דומה על חברת החדשות של ערוץ 2. בעקבות זאת גוברת המתיחות בין שני הצדדים, עד כדי כך שניתן לזהות את אותותיה גם בתוכן שהם מפרסמים.

על רקע זה אפשר לקרוא את הכתבה של אודי סגל ב"אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2 בסוף השבוע האחרון. סגל תיאר בכתבה ארוכה יחסית את לשכת ראש הממשלה ככוורת צולעת ולא מנוסה, ואת נתניהו כמי שלא מצליח, או אינו מעוניין, לגבש סביבו צוות מתאים. בעוד הכתבה עצמה היתה ראויה ואף חשובה, עיתוי הפרסום לא היה קשור דווקא להתפתחות שאירעה לאחרונה בלשכת ראש הממשלה.

התגובה לא איחרה לבוא. כפי שקורה אחרי פרסום בקבוצת התקשורת של מוזס, במוצאי שבת פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו פוסט בפייסבוק שבו מתח ביקורת חריפה על מגזין "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2. "אני מבקש לשתף אתכם במה שמסתמן כתופעה חדשה אצל חלק מגופי התקשורת", כתב נתניהו, "צינזור הביקורת עליהם בתוך תגובות המועברות אליהם". הספין של נתניהו נסוב על כך שמערכת המגזין השמיטה מהתגובה שהעביר לכתבה על אודותיו משפט הכפשה שקרי אחד: "זה לא 'אולפן שישי' בלי כתבה מגמתית ומכפישה נגד נתניהו או הימין".

באופן חריג, בעיתון הבית של נתניהו, שנוסד על-ידי חברו הקרוב זה עשרות שנים, איל ההון והפילנתרופ שלדון אדלסון, ונערך על-ידי חברו הקרוב זה עשרות שנים עמוס רגב, לא מצאו לנכון לפרסם אתמול ידיעה על הפוסט הזועם של נתניהו.

הבוקר הגיע הפיצוי.

בידיעה שהופיעה בעומק העיתון דיווח כתב הבידור והרכילות של "ישראל היום", ערן סויסה, על דאגה בחברת החדשות של ערוץ 2 לנוכח ירידה בשיעורי הרייטינג של "אולפן שישי". הידיעה של סויסה לא כללה אזכור לביקורת שמתח של ראש הממשלה על התוכנית, אך הציגה אותה באור שלילי והדגישה כי התוכנית המתחרה בערוץ 10, בהגשת אילה חסון, מצמצמת את הפער.

מאות אלפי האנשים שיעלעלו היום ב"ישראל היום" ילמדו ש"אולפן שישי" מאבדת רייטינג, אבל ספק אם ידעו מדוע פתאום דחוף לעיתון לספר להם על כך. כעת נותר לראות כיצד תיראה הכתבה הבאה של חברת החדשות על בנימין נתניהו.

* * *

"ישראל היום", 22.8.16

"ישראל היום", 22.8.16