מכשפים מתלמדים שהתגלגלו אתמול לאתר האינטרנט של "ישראל היום" בטח שפשפו את העיניים: בקרוב, הודיעה מערכת האתר, יושק משחק מחשב חדש שבו יוכלו ללבוש את דמותו של הארי פוטר ולצוד יצורים קסומים ברחובות, באמצעות אפליקציה שתיקרא "הארי פוטר Go" – גרסה מכושפת ללהיט הקיצי "פוקימון Go".

מדובר ב"תרנגולת מטילת ביצי הזהב הבאה", התפייטו ב"ישראל היום". עשרות אלפים כבר חתמו על העצומה הקוראת ליצירת המשחק, הסבירו באתר, וציטטו מדברים שאמר גורם בחברה שמאחורי "פוקימון Go". "כבר רכשנו זכויות עבור אפליקציה", טען האיש, והוסיף הצצה לעתיד: "בתי-ספר לקוסמות יהיו המקבילה של הפוקיסטופים בפוקימון Go". האפליקציה, צוין ב"ישראל היום", עתידה לצאת לשוק מתישהו במהלך שנת 2017.

גולשים ברשת העברית שחיפשו עוד מידע על המשחק המסקרן ודאי נחלו תסכול. חוץ מדיווח דומה שעלה הבוקר באתר הצעירים "פרוגי" מבית "ידיעות אחרונות", האתרים דממו. היתה להם סיבה טובה: לא מדובר בתרנגולת, והיא לא מטילה ביצי זהב. מדובר בברווז. ברווז עיתונאי.

הסיפור על אפליקציית "הארי פוטר Go" חרך את הרשת העולמית בסוף החודש שעבר, על רקע עצומה שאכן קראה ליצירה של משחק מסוג זה. דיווח שעלה באתר בשם JTXH News התגלגל לאינספור ידיעות המשך משוכפלות, אך תוך זמן קצר – כמעט שבוע לפני הפרסום ב"ישראל היום" – התברר שמדובר בכזב, שהגורם המצוטט ככל הנראה לא קיים ושהאתר שעליו התבססו הדיווחים הוא כזה המתמחה בהמצאת סיפורים מופרכים שנועדו להתל בכלי התקשורת ובאומת הרשת.

אתרי חדשות מרחבי העולם כבר הספיקו בשבוע האחרון לעדכן את קוראיהם שהדיווחים על אפליקציית "הארי פוטר" הם תולדה של מתיחה מוצלחת. באתר "ישראל היום" פספסו את מסע ההלקאות העצמיות הזה, ולא רק נפלו בפח – אלא אף עשו זאת הרבה אחרי כולם.

עדכון, 8.8: כשעתיים לאחר פרסום הידיעה באתר "העין השביעית" עדכנו עורכי אתר "ישראל היום" את קוראיהם כי לדיווח הנלהב שפרסמו למעשה אין כל בסיס.

* * *

הידיעה על "הארי פוטר Go" באתר "ישראל היום", 6.8.16

הידיעה על "הארי פוטר Go" באתר "ישראל היום", 6.8.16