פרופ' אלכסנדר גרינשפון, מנהל המרכז לבריאות הנפש שער-מנשה, הודיע הערב (13.7) לבית-המשפט כי הוא מבקש למחוק את בקשתו להוצאת צו הרחקה לעיתונאי "ישראל היום" רן רזניק.

פרופ' גרינשפון ספג בשבועות האחרונים ביקורת חריפה מרזניק וממגישת תוכנית "סדר יום" ברשת ב', קרן נויבך, בשל היחס לחלק מהמאושפזים בבית-החולים הפסיכיאטרי שהוא מנהל. בעקבות הפגנה שנערכה מחוץ לביתו פנה לפני ימים אחדים לבית-המשפט בבקשה שיוציא צו הרחקה נגד רזניק ונגד אמו של אחד המאושפזים בבידוד בבית-החולים. פרופ' גרינשפון טען כי השניים מטרידים אותו ופוגעים בפרטיותו. לו היה מתקבל צו ההרחקה היתה נפגעת באופן דרמטי יכולתו של רזניק להמשיך ולסקר את המאושפזים בבית-החולים הפסיכיאטרי.

רזניק טען כי מדובר בניסיון לסכל את עבודתו העיתונאית, וארגון העיתונאים אף הספיק להגיש בקשה להצטרף להליך על רקע הפגיעה האפשרית בחופש העיתונות של רזניק, אולם כעת נראה כי לא יהיה כלל צורך לדון בבקשתו של פרופ' גרינשפון.

שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש)

שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש)

מוקדם יותר היום דיווחה נויבך בעמוד הפייסבוק שלה כי שר הבריאות יעקב ליצמן פנה לפרופ' גרינשפון "והורה לו להסיר את בקשתו לצו הרחקה". לפי נויבך, השר אמר למנהל בית-החולים: "אני מורה לך שלא לנקוט בדרך הזו, שאינה הוגנת, אינה אתית, לא מקצועית ולא רפואית. זו לא דרך שאני מאפשר לך לפעול בה ואני מבקש ומורה לך להסיר את הבקשה לצו הרחקה".

נראה כי השיחה עשתה את שלה, והערב פנה פרופ' גרינשפון לבית-המשפט, באמצעות עו"ד מיכל דיאמנט ממשרד גולדפרב-זליגמן ושות', והודיע על רצונו למחוק את ההליך.

"המבקש מתכבד להודיע לבית-המשפט הנכבד", נכתב מטעמו של פרופ' גרינשפון, "כי בעקבות שיחות שקיים עם משרד הבריאות ולאור הסיטואציה הרגישה והרצון להרגעת הרוחות – הוא מבקש למחוק את ההליך נשוא תיק זה".

9220-07-16