"ישראל היום", כמו שני הפוליטיקאים אותם הוא משרת, בנימין נתניהו ודונלד טראמפ, ניזון מהסתה של הרוב נגד מיעוטים. רק כך אפשר לפרש את הגימיק הוויזואלי המלווה את טור הפרשנות של בועז ביסמוט – עורך חדשות החוץ, פרשן לענייני כל דבר, מקורב למשפחת אדלסון ומי שנוקבים בשמו כיורש לעורך הראשי עמוס רגב.

"ישראל היום", שמקדם את המועמדים הרפובליקאים לנשיאות ארצות-הברית כאילו היה מדובר בבחירות מקומיות כאן בישראל, סיקר היום את הטבח במועדון הגאה באורלנדו מנקודת המבט של טראמפ וחזר על מסרי תעמולת הבחירות שלו בדיווחיו ("הניתוק של אובאמה"). בעמדת הפרשן התייצב ביסמוט, שתירגם גם הוא לעברית את הקמפיין של טראמפ והקדיש את הטור לחבטות באובמה, שעל-פי "ישראל היום" נראה כאויב מסוכן לשלום האנושות יותר מהטרור האסלאמי עצמו.

את הטור ליוו שתי תמונות (חוץ מזו של ביסמוט עצמו, כמובן): של הרוצח מאורלנדו, האמריקאי-אפגני עומאר מרטין, ושל הרוצח מערערה, הישראלי-ערבי נשאת מלחם – ומעליהן הכיתוב "דמיון מצמרר". הסיבה: שניהם חובשי משקפיים, לשניהם שיער קצוץ ולשניהם ראש עגלגל. ובסאב-טקסט, הדק כעורו של פיל: הערבים הם רוצחים, והם חיים בתוכנו.

אגב, אם כבר, מה שמצמרר באמת הוא שב"ישראל היום" מקשרים בין תכונות קרימינליות לבין צורת הגולגולת, פרקטיקה פסאודו-מדעית שנהגתה כדי להצדיק את העבדות בארצות-הברית ותיאוריות גזעניות אחרות.

* * *

הטור של בועז ביסמוט ב"ישראל היום", 13.6.16

הטור של בועז ביסמוט ב"ישראל היום", 13.6.16