"גדי סוקניק נזכר ברצח רבין: איך הגעתי לכיכר תוך כמה דקות", הודיעה כותרתה של ידיעת וידיאו שהתפרסמה בשבוע שעבר באתר החדשות "וואלה" – פרסומת מוסווית שנועדה לגייס את ההתנקשות בראש הממשלה המנוח לשם מכירת אופנועים. חרף ההפניה המסקרנת, מי שניסה להיכנס אליה נתקל בהודעת שגיאה: מסיבה שלא נמסרה לגולשים, הידיעה הוסרה זמן קצר לאחר פרסומה.

הסרטון בכיכובו של סוקניק הופק במסגרת "המדריך ליציאה מהפקקים" – מדור תוכן שיווקי חדש של "וואלה" ושל חברת מטרו, יבואנית אופנועים וקטנועים, שנועד לעודד ישראלים לעבור לכלי רכב דו-גלגליים. חרף אופיו הפרסומי של המדור, ידיעות הווידיאו שפורסמו במסגרתו הופקו על-ידי המערכת, והוגשו על-ידי הדוגמנית והמגישה רז שפירא, שהוצגה כ"כתבת וואלה! News". "בשיתוף מטרו", נכתב בקטן בשורת הקרדיט.

"וואלה" ושפירא אינם טירונים בתחום הפרסום הסמוי. אתר החדשות הפופולרי, שבין היתר מפרסם ידיעות ממומנות מטעם בנק הפועלים ואף הסכים לקבל כסף כדי לקדם אמונה בישוע הצלוב, דורג בשנה שעברה באחד המקומות הנמוכים במדד הפרסום הסמוי של "העין השביעית". שפירא עצמה מגישה תוכנית מקוונת שהיא מעין פרסומת ליצרנית מזון התינוקות סימילאק – לקוח ותיק של שירותי התוכן הפרסומי של "וואלה". ובכל זאת, במקרה של סוקניק והאופנועים, לפי סוקניק, הם עשו טעות של טירונים וגייסו לפרסומת פרזנטור שלא ידע שהוא פרזנטור.

"גדי סוקניק נזכר ברצח רבין", פוסט בפייסבוק המפנה לפרסומת לקטנועים בכיכוב סוקניק ורצח רבין (צילום מסך)

"גדי סוקניק נזכר ברצח רבין", פוסט בפייסבוק המפנה לפרסומת לקטנועים בכיכוב סוקניק ורצח רבין (צילום מסך)

בתגובה לפניית "העין השביעית" מספר סוקניק כי הוזמן להשתתף בסרטון בלי שהוסבר לו מראש שמדובר במעין פרסומת – אף שניסה לברר מראש שלא מדובר במיזם פרסומי. "פנו אלי ממדור הרכב של 'וואלה' וביקשו ממני להיות אחד מרוכבי הדו-גלגלי שיעשו איתם סיבוב בעיר ויראו כמה שהנגישות עם רכב דו-גלגלי היא הרבה יותר יעילה. ביקשתי לוודא שלא מדובר בפרסומת באיזושהי צורה – נאמר לי שלא, ואחרי שיקול מסוים החלטתי לעשות את זה, למען עידוד הרכיבה על דו-גלגלי וגם בשביל הכיף שלי", הוא אומר.

"בזבזנו חצי יום עם צוות גדול מאוד של אנשים שהגיע כדי לצלם את האייטם, ואחרי כמה וכמה שבועות, בוקר אחד הוא הופיע באתר. לתדהמתי, האייטם הופיע במדור תוכן שיווקי אפוף בחסויות ובפרסומות", מוסיף סוקניק. "ברגע שנודע לי על זה, צלצלתי למי שצריך ב'וואלה', דרשתי במפגיע להוריד את הסרטון – וזה אכן מה שנעשה. ברגע שהבינו שהיתה כאן אי-הבנה בעייתית ביותר מבחינתי, אפילו לא התווכחו איתי".

אבי אלקלעי, עורך "וואלה", בחר שלא להגיב לדברים.