"מעולם לא רוקנו מחסניות", מצהירה הבוקר הכותרת הראשית של "ישראל היום". כותרת ברורה, חד-משמעית, כפי שניתן לצפות מעיתון פטריוטי בעיצומה של התקוממות נרחבת מצד האוכלוסיה הפלסטינית, שכוללת מתקפות חוזרות ונשנות נגד חיילים ואזרחים.

הציטוט שמשמש כותרת ראשית בעיתון לקוח מפיו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שהגיב לדברי הרמטכ"ל גדי אייזנקוט. לפני ימים אחדים אמר אייזנקוט: "אני לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים". התבטאות זו עוררה סערה ונטען כי היא מחלישה את עמדת צה"ל ומדינת ישראל כולה.

הבוקר, ב"ישראל היום", מצטט שלמה צזנה את השר ארדן שאמר: "דבר אחד היה חסר לי בסערה שעוררו דברי הרמטכ"ל על כך שחייל לא צריך לרוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספריים: איש לא ציין שזה מעולם לא קרה. בשום דיון תקשורתי של בעד ונגד לא טרחו להזכיר שבני 14 אמנם באים לרצוח, לא רק עם מספריים, אבל מעולם לא רוקנו עליהם מחסניות, ובחלק לא קטן מהמקרים הם רצחו ונלכדו בחיים - ואף יצאו ללא פגע".

israel-hayom2122016מקריאת הידיעה ב"ישראל היום" לא ברור מתי בדיוק נאמרו דברי השר לביטחון פנים – האם נאמרו לפני יום שישי האחרון, אז רוקנו כוחות הביטחון הישראלים מחסניות על פלסטיני שניסה לדקור אותם מול שער שכם בירושלים, או לאחר מכן. מכל מקום, אתמול בערב, כשעורכי "ישראל היום" החליטו שההכחשה החד-משמעית של ארדן תהיה לכותרת הראשית של העיתון, הם בוודאי כבר היו מודעים לתיעוד של רשת אל-ג'זירה את האירוע מיום שישי בשער שכם.

עובדה היא שמעל הידיעה על האירוע בשער שכם שובץ תצלום מסך מתוך סרטון רשת אל-ג'זירה, אותו סרטון שבו נראים כוחות מג"ב יורים שוב ושוב על הפלסטיני שניסה לדקור אותם, גם לאחר שהוא שוכב על האדמה בלא נוע. זאת ועוד, קטע מהסרטון של אל-ג'זירה, שבו נראה הפלסטיני נורה ונהרג, שובץ בידיעה שפורסמה באתר "ישראל היום", ביום שישי האחרון.

בידיעה של "ישראל היום" על האירוע לא מצוין כי הכוחות במקום רוקנו מחסניות על הפלסטיני שניסה לדקור אותם, והמשיכו לירות עליו כדורים רבים גם אחרי שנפגע ונשכב על הארץ. הכתבים אפרת פורשר, לילך שובל ויורי ילון מביאים תחת זאת מדברי השוטרים שנפצעו מדקירות הפלסטיני, ומתארים באמצעות ציטוטיהם את אשר אירע.

אחד מהם אומר שזז הצידה כדי שחבריו יוכלו לירות בפלסטיני שדקר אותו, האחר אומר "אני ושאר הצוות דרכנו את הנשקים וניטרלנו את המחבל לפני שהספיק לפגוע באזרחים". מפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי מצוטט כמי שאמר לשוטרים שנפצעו באירוע: "התגובה שלכם היא לעילא ולעילא. פעלתם בגבורה ואני מצדיע לכם. מהירות התגובה והדיוק שלה הם שהביאו לסיום הפיגוע בשניות".