התוכנית ה-37 של "קול העין", הפעם בהנחיית איתמר ב"ז ונמרוד הלברטל, נפתחת בשיחה עם חיים ריבלין, כתב חדשות ערוץ 2, שחשף השבוע נתונים חדשים ומדאיגים על השלכות זיהום האוויר באזור חיפה, שנאספו במסגרת מחקר רב-שנתי שעודו מתבצע.

ריבלין מותח ביקורת על האופן שבו כלי תקשורת אחרים פרסמו דיווחי המשך לחשיפה שלו, מנדב ניחוש מושכל בנוגע למניעי הדלפת הנתונים, ומצהיר כי לא חווה לחצים כלשהם מכיוונם של אהוד אנג'ל ובני משפחת עופר ‒ בעליהם של כמה מהמתקנים המזהמים במפרץ חיפה וגם בעלי מניות מרכזיים בחברת החדשות ובזכיינית רשת.

אחריו עולה לשידור ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה-הציוני), עיתונאית לשעבר וכיום יו"ר שדולת חופש העיתונות וחופש הביטוי בכנסת, שמספרת על ישיבה שהתקיימה השבוע בוועדת החוץ והביטחון בעקבות תלונות ועדויות של עיתונאים הפועלים בגדה המערבית. ח"כ סבטלובה מסבירה, בין היתר, מדוע גם אנשים שאינם מתעניינים במיוחד בחופש הביטוי צריכים לפעול לחיזוקו ‒ בישראל ובשטחים.

במחצית השנייה של התוכנית מתארח באולפן ד"ר דוד לוין, חוקר ומרצה המלמד בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל, ובאוניברסיטה הפתוחה. ד"ר לוין חולק את ממצאיו של מחקר שערך בנוגע להשפעתן של מצלמות האבטחה על הנרטיב החדשותי, ומספר כיצד ניתן להשתמש בנופך האובייקטיבי של התיעוד המצולם כדי לבצע מניפולציות בתודעת הצופים.

בסיום התוכנית עולה לשידור אורן פרסיקו, כתב "העין השביעית" ואחד ממנחי "קול העין", ומעדכן את המאזינים בנוגע לקריאה שיצאה לאחרונה ממועצת העיתונות. ועדת מומחים שמינתה המועצה תבדוק את היבטיה השונים של תופעת הפרסום הסמוי ותגבש כללים אתיים עבור התחום הפרוץ. חברי הוועדה, ציין פרסיקו, מבקשים מציבור העיתונאים ומהקהל הרחב לשלוח להם הצעות, עדויות וחוות דעת העשויות לסייע לטיפול בסוגיה.

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. את התוכנית מפיקה רתם שרעבי, סטודנטית בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית".