מספר המנויים המשלמים של אתר "הארץ" עלה בשנה האחרונה בקרוב ל-30% ‒ כך עולה מנתונים שחשף המו"ל, עמוס שוקן, במהלך סוף-השבוע. על-פי נתונים שנמסרו בעבר לאתר "העין השביעית", לפני שנה בדיוק עמד מספר המנויים המשלמים של אתר "הארץ" על כ-19 אלף. לפי הנתונים שפירסם שוקן, ביום שישי האחרון עמד מספרם על 24,444. היעד המקורי לסוף שנת 2015, הוסיף המו"ל, עמד על 25 אלף גולשים משלמים ‒ יעד הצפוי לדבריו להיות מוחמץ, אך רק במעט.

חומת התשלום של המהדורה העברית של "הארץ" תציין בקרוב שלוש שנים להקמתה. היא הוקמה במרץ 2013, קרוב לשנה לאחר הקמתה של חומת תשלום לתוכני המהדורה האנגלית של האתר. בציוץ שפירסם שלשום מסר שוקן כי מספר המנויים המשלמים של המהדורה האנגלית עומד על 18,161.

בכנס שנערך לפני שנה הצהיר העורך אלוף בן כי התחזיות גרסו כי בשנה הראשונה להפעלת חומת התשלום יצליח האתר לגייס רק 2,000‒3,000 מנויים משלמים. במלאות שנתיים לחומת התשלום, בחודש מרץ האחרון, הצהיר המו"ל שוקן כי מספר המנויים המשלמים של אתר "הארץ" בעברית עומד על 20,209, והוסיף כי "המספר הזה גדל בעקביות".

"המאמץ העיקרי הוא לגרום לאנשים לעבור את המחסום הפסיכולוגי של לשלם עבור תוכן", אומר סמנכ"ל הדיגיטל של "הארץ", ליאור קודנר, בשיחה עם "העין השביעית". לדבריו, אף שמבצע ההצטרפות לאתר כולל תשלום נמוך של 4.90 שקל עבור גישה חופשית למשך חודש ‒ הרוב הגורף של המשתמשים ששילמו סכום זה נשארים מנויים גם לאחר מכן, ומשלמים מחיר מלא.

עמוס שוקן, טוויטר, 26.12.15

עמוס שוקן, טוויטר, 26.12.15

הנתונים שמסר שוקן מאפשרים להעריך את היקף ההכנסות של "הארץ" מדמי המנוי של הגולשים (שלדבריו אינם כוללים מנויים של המהדורה המודפסת, הזכאים לגישה חופשית למהדורה המקוונת). דמי המנוי השנתיים למהדורה העברית של אתר "הארץ" עומדים על כ-439 שקל (למנויים המשלמים מראש עבור שנה שלמה) או 480 שקל (למנויים המשלמים סכום קבוע מדי חודש).

לו היו כל המנויים שעליהם הצהיר שוקן משלמים את הסכום הגבוה מבין השניים, היו הכנסותיו השנתיות של האתר מדמי מינוי עומדות על כ-11.7 מיליון שקל (כולל מע"מ). הסכום האמיתי כנראה נמוך מכך ‒ גם משום ששיעור לא ידוע של גולשים משלם לפי התעריף הנמוך, וגם משום שכדי לקבל נתון מדויק יש לשקלל את מספרם של המנויים החדשים, הזוכים להנחה עבור החודש הראשון, את מספרם של מנויי מהדורת סוף-השבוע של העיתון המודפס (הזכאים להנחה של 50% עבור מנוי דיגיטלי), ואת מספרם של סטודנטים וחיילים, הזכאים להנחה של כ-30% בדמי המנוי.

תעריף המנוי למהדורה האנגלית של אתר "הארץ" עומד על 110‒120 דולר לשנה. כמו במהדורה העברית, גם כאן יש מבצעי הצטרפות המוזילים את דמי המנוי בשנה הראשונה. לו היו כל מנויי המהדורה האנגלית משלמים את התעריף הגבוה של דמי המנוי (כ-467 שקל, לפי שער הדולר היציג), היו הכנסותיה של החברה מגיעות לכ-8.5 מיליון שקל בשנה. בפועל, יש להניח, הסכום שמכניסה קבוצת התקשורת ממנויי המהדורה האנגלית נמוך יותר.