האתר "המקום הכי חם בגיהנום" יפרסם למשך שנה לפחות הודעת התנצלות בפני עו"ד עמוס מימון, מנכ"ל בית הנשיא לשעבר, כך הוסכם השבוע בבית-משפט השלום בירושלים.

לפני כשנה הגיש מימון קובלנה פרטית נגד רונית צח, שפרסמה באתר מאמר תחת הכותרת "כל אנשי הנשיא" ובו הוא תואר כ"עבריין מין סדרתי, כאדם דובר שקר", לשון הקובלנה.

במאמר כתבה צח כיצד בשנת 2000 הכינה תחקיר על משה קצב למקומון "כל העיר", ושם מצאה כי נגד מנכ"ל בית הנשיא דאז מימון נפתח בעבר תיק פלילי בגין "מעשה מגונה בכפייה", תיק שנסגר בסופו של דבר מחוסר ראיות. בהמשך כתבה צח על תלונות נוספות נגד מימון בגין עבירות מין, וקישרה בין התנהגותו שלו לזו של הנשיא לשעבר קצב, שהורשע באונס ושיבוש הליכי משפט.

מימון טען, באמצעות עו"ד אילת אפיק-חכמון, כי הפרסום עבר על חוק איסור לשון הרע וחוק הגנת הפרטיות, כלל מידע שקרי ונעשה בכוונה לפגוע בשמו הטוב. הוא דרש לקבל פיצוי בסך 100 אלף שקל ולגזור על צח מאסר בפועל לשש שנים (שנה בגין לשון הרע ועוד חמש שנים בגין פגיעה בפרטיות).

צח כפרה באישום ובאמצעות עו"ד יהונתן קלינגר טענה כי לא מדובר בשקרים, לא מדובר בלשון הרע, ובכלל יש למחוק את כתב האישום בהיעדר עילה. שופט בית-משפט השלום בירושלים ירון מינטקביץ קיבל באופן חלקי את הבקשה למחיקת הקובלנה בהיעדר עילה וקבע כי אמנם אין יסוד לעבירת הפגיעה בפרטיות אולם יש יסוד לכאורה לעבירת לשון הרע.

השבוע הצדדים הודיעו לבית-המשפט כי הגיעו להסכם עקרוני לפיו במקום הכתבה (שכבר הוסרה), תפרסם צח באתר "המקום הכי חם בגיהנום" הודעת התנצלות. ההודעה תפורסם לכל המאוחר ב-1.1.2016 ותעמוד על כנה למשך שנה. לשון ההודעה המוסכמת להלן:

אני, הגב' רונית צח, כתבתי את הכתבה 'כל אנשי הנשיא' מיום 27/4/14 (להלן: 'הכתבה'). מעולם לא טענתי כי עו"ד עמוס מימון הורשע במעשים פליליים כלשהם, ולמען הסר ספק, אני מבהירה בזאת, כי לא התכוונתי לייחס לעו"ד עמוס מימון מעשים פליליים כלשהם ו'או התנהלות לא תקינה ו'או כל תכונה שלילית אחרת וככל שדבריי הובנו אחרת, הנני מתנצלת כאמור".

14542-09-14

עדכון, 28.12.15: ההבהרה פורסמה באתר "המקום הכי חם בגיהנום".