האם העיתונאית רחלי רוטנר, שהיתה הראשונה להתלונן על התנהגותו של ינון מגל כלפי נשים, ניצבת במוקד קמפיין הכפשה מתוזמר? אחרי גל הנאצות האישיות נגד רוטנר ובעלה, מתפרסם כעת בלוג המוקדש למתקפה על רוטנר ובמקביל מופץ טקסט יחצני בשבחו של מגל, במה שנראה כמו מהלך מתוזמן. בתגובה לפניית "העין השביעית" אמר מגל כי הוא אינו קשור לא לקמפיין ההשמצות ולא לפרסומים המאדירים את שמו. עוד אמר מגל כי לא שכר יועץ תקשורת לטיפול בפרשה.

בשבוע שעבר פירסמה עיתונאית "וואלה" רחלי רוטנר פוסט בחשבון הפייסבוק הפרטי שלה ובו תיארה כיצד נהג עורך "וואלה", ינון מגל, במסיבת הפרידה מהאתר. בהמשך פורסמו עדויות של נשים נוספות שטענו להטרדה מינית מצד מגל, מה שהוביל לפתיחתה של חקירה משטרתית ולהתפטרותו של מגל מחברותו בכנסת מטעם מפלגת הבית-היהודי. מאז נתונה רוטנר תחת מתקפה של נאצות אישיות.

"בימים האחרונים קיבלתי איומי אונס, קללות, הכפשות, מפיצים עלי שקרים מוחלטים, מספרים לבעלי שאני שוכבת מאחורי גבו עם כל העיר (ספוילר: אני לא)", כתבה רוטנר השבוע בחשבון הפייסבוק שלה, במכתב פומבי שהפנתה לשר החינוך נפתלי בנט. "אלה אנשים שהרבה מהם תומכים של המחנה שלך, ושהמתקפה שלהם באה מתוך הרצון להיות סולידריים עם ינון, ועם המפלגה שלך".

רוטנר היא האשה היחידה ששמה נחשף. המתלוננות האחרות, שלוש לפי הפרסומים בעיתונות, שמרו על זכותן לחיסיון. גם המתלוננת השנייה, שהזדהתה בתחילה, בחרה להסתיר את זהותה עם התעצמות המתקפה נגד רוטנר. שלשום, בדיון שנערך בוועדה לקידום מעמד האשה ולשוויון מגדרי, העלו המשתתפים את המקרה של רוטנר כדוגמה מובהקת למתקפות על נשים שמתלוננות נגד גברים שהטרידו אותן מינית. יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן, אמרה כי בכוונתה לפנות לשר לבטחון פנים כדי שיפעל לחקירת המשמיצים, שכמה מהם גם מאיימים על המתלוננות בפגיעה פיזית.

מתוך הפוסט בשבחו של מגל (צילום מסך)

מתוך הפוסט בשבחו של מגל (צילום מסך)

כאמור, נראה שהמתקפה הספונטנית, בדמות תגובות ברשתות החברתיות, עלתה מדרגה עת אמש עלה לאוויר בלוג שנועד אך ורק להשמצת רוטנר. הבלוג, שיוצרו מסתיר את זהותו, מציג מספר רב של צילומי מסך שנועדו להציג באור שלילי את רוטנר ובן-זוגה. כתובת הבלוג הופצה הבוקר, ככל הנראה על ידי יוצרו, למגוון מערכות חדשות וכלי תקשורת. במקביל פורסם אמש טקסט שחתום בידי אדם ושמו אלי ממן, אך נקרא כאילו נכתב על-ידי מגל. הטקסט מאדיר את מגל בשל שירותו הצבאי ותרומתו למדינה.