גורם ב"וואלה", שביקש לשמור על אנונימיות, מגיב לבדיקה שפירסמנו כאן אתמול בנוגע לסיקור ההפגנות נגד מתווה הגז באתרי החדשות. לפי הבדיקה, האתרים "וואלה" ו-ynet הצניעו את סיקור ההפגנות באופן יחסי לסיקור בשאר האתרים (מלבד אתר "ישראל היום", שהתעלם מהם כליל בזמן אמת).

"לאחרונה התפרסם ב'הארץ' תחקיר של גידי וייץ ולפיו אתר 'וואלה' מיטיב עם משפחת נתניהו במטרה להשיג לבעל השליטה בו, איש העסקים שאול אלוביץ', אוזן קשבת בלשכת ראש הממשלה", צוין ביחס לתוצאות הבדיקה. הטענות לקשר פסול בין "וואלה" לבין נתניהו נפוצו מוקדם יותר השנה, בעקבות פיטוריו של מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר בידי ראש הממשלה (שהוא גם שר התקשורת).

לפי הגורם ב"וואלה", ההחלטה על אופי סיקור ההפגנות היא עיתונאית בלבד. "זה נתון לשיקולי העורכים שבמשמרת, שלעתים יקחו בחשבון גם שיקולי רייטינג", הוא מסביר ומוסיף: "ב'וואלה' מסקרים באופן עקבי כל הפגנה, לעתים עם שידור חי וכתב בשטח. זה יותר ממה שנעשה אצל רוב המתחרים. יתרה מכך: מובילי המאבק זכו לסיקור נרחב – בין אם בכתבת מגזין או בהופעות באולפן". כדוגמה הוא מזכיר כתבה נרחבת על פעילי המאבק במונופול הגז.

מתוך כתבה ב"וואלה" על הפעילים במאבק נגד מונופול הגז (צילום מסך)

מתוך כתבה ב"וואלה" על הפעילים במאבק נגד מונופול הגז (צילום מסך)

בנוגע לאופן שבו מוצפות הידיעות בדף הבית, אומר הגורם: "לפעמים הסיקור גם זוכה להבלטה, ולפעמים לא. מדובר בעניינים שנקבעים בעיקר בהתאם לזהות עורך ההומפייג', ראש הדסק והעורכים במשמרת. אלה וגם אלה לעתים יקחו בחשבון שיקולי רייטינג כשמדובר במיקום גבוה בהומפייג' (שלוש הידיעות החדשותיות מתחת לראשית), אבל בכל מקרה מעולם לא נאמר לעורכים להצניע ידיעה על ההפגנות".

נוסף לכך, הוא מסביר, "חשוב להבין גם כי סיקור אינו קורה בחלל הריק. הוא תלוי באירועים אחרים שמתרחשים באותו זמן. רצה הגורל ופעמיים ההפגנות התקיימו במקביל לאירועים אחרים שתפסו את הכרוניקה, כמו למשל ביום שאחרי הפיגוע בפריז. מטבע הדברים, ההפגנות היו מקבלות חשיפה גדולה יותר אם היו מתרחשות ביום חדשות חלש".