בימים שבהם הסכסוך הישראלי-פלסטיני גורם לרבים להסתגר בבית, אוהד חמו מראיין חמושים רעולי פנים במחנה הפליטים קלנדיה. "היה מוזר", מספר חמו בשיחה עם "קול העין", על תחושותיו ותחושות תושבי המחנה לראות עיתונאי יהודי מסתובב לצדם.

כשאתה נמצא מקום כזה אתה זוכה להגנה של ראשי החמושים בשטח?

"כן, בגדול. זאת אומרת, אני לא יודע אם הגנה - אבל הם ידעו על בואי, הם ידעו על הרצון שלי להגיע והם אישרו את זה מבחינתם. אני לא יודע מי האנשים האלה, זה לא שאני מכיר אותם ויודע - לפחות במקרה הזה - מי נמצא מאחורי הרעלות. אבל כן, הסתובבו איתנו שני אנשים וליוו אותנו בכל אשר נלך ווידאו שלא ניפגע".

השב"כ מתעניין בקשרים שלך עם החמושים?

"חד משמעית לא. ההפרדה בין מערכות הביטחון בישראל לבין עיתונאים, זה הדבר הכי חשוב שיש, קו אדום מאוד ברור שלשמחתי לעולם לא נפרץ. אני לא חושב שהשב"כ זקוק לי כדי לדעת משהו על מישהו".

לאחרונה פורסם בתקשורת הפלסטינית שגורשת מהגדה.

"כן, זו עוד אינדיקציה לאווירה קצת עוינת שיש בשטחים. חלק גדול מהאנשים שלא מקבלים את הנוכחות שלנו שם הם דווקא אינטלקטואלים ופעילי שמאל פלסטינים, שרואים בנורמליזציה משהו מאוד בעייתי. נוכחות של עיתונאי ישראלי בשטחי A, בשטחי הרשות הפלסטינית, זו עדות מבחינתם - ובצדק - לסוג של נורמליזציה".

מבקר הטלוויזיה של "הארץ" טוען שאתה מתמקד בחמושים ולא בתושבים.

"אם מדובר באיזה חוצן שנחת אמש ונתקל רק בכתבה הזו אולי הייתי יכול להבין אותו. גם כן לא, אבל אולי. יש פה קונטקסט, ואנחנו מדברים פה על כתבה שמתווספת לאלפי כתבות שעשיתי בשנים האחרונות ושחלק מאוד גדול מהם הוקדש לרקע ולסיבות. אם הוא ציפה שאתן תקציר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני בשתי דקות לפני שאני נכנס לקלנדיה, הוא טועה".

תמיד כשמשוחחים עם עיתונאים שמסתובבים באזורי קרבות עולה השאלה - האם זה שווה את זה?

"אני חושב שכן, אני בהחלט נטוע תחושת שליחות עיתונאית אמיתית. ואני בתחושה שאני צריך להביא את הקולות והמראות מהצד השני, ממקום שבו ל-2.5 מיליון בני אדם אין כמעט שום ביטוי בתקשורת בישראל. יש פה מציאות קיימת, מציאות קשה שנגועה בהמון ייאוש והיעדר תקווה וקושי, ואני חושב שאחת הבעיות שלנו כחברה ישראלית היא שאנחנו אסקפיסטים והפלסטינים פשוט לא מעניינים אותנו".

אתה מקבל אישית תלונות על כך שאתה מתעד מה שקורה מהצד השני של הגדר?

"כן, בהחלט. עצם זה שאני משמיע את הצד השני, עצם זה שאני בא איתו במגע - עזוב את התכנים, עצם זה שאני שם - מבחינת חלק לא מבוטל מהציבור בישראל די בדבר הזה כדי להיות בעייתי".

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. את התוכנית מפיקה רתם שרעבי, סטודנטית בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל.

התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית".