לפני כחודש השתתפה השחקנית נלי תגר באירוע שאירגן האתר "אונלייף" לגולשותיו, ובמסגרתו שיתפו נשים שונות את הקהל "בסוד מציאת האיזון" בין קריירה לחיים פרטיים וברגעים שהשפיעו עמוקות על חייהן. תגר שיתפה את הקהל בחוויה שעברה לפני כארבע שנים, כשמבקר התיאטרון של "הארץ", מיכאל הנדלזלץ, כתב עליה ביקורת קשה.

"אני חייבת להגיד שזו באמת הפעם הראשונה, היום הוצאתי את זה ולא קראתי את זה מאז שזה נכתב ב-21.3.2011", אמרה תגר מעל במת האירוע ושלפה נייר שהכינה מראש. בהמשך קראה ממנו ואמרה:

הכותרת היא 'אמש בתיאטרון', ומה שכתוב זה 'מה שצריך ל'רומיאו ויוליה' זה לא פרשנות או בימוי, אלא יוליה'. מיכאל הנדלזלץ. ויש פה כל מיני דברים, אבל אני אסכם לכם ככה את ה... מה שנקרא, את השפיץ של השפיץ. 'אבל הרי אתם לא מעוניינים בפרטים, אלא בעיקר. אז איך היה רומיאו, ואיך היתה יוליה?' ש...כך וכך 'יכול להיות רומיאו ואשמח לראות אותו בלי קביים ועם יוליה. די מכוערת, חיוך מאולץ, קול לא מעובד וישראליות זועקת לא מקילים על נלי תגר לגלם את התפקיד. והבגד (בעיקר המגפיים) ממש מפריעים. מה שצריך ל'רומיאו ויוליה' זו לא פרשנות, זה רומיאו ויוליה, ותיאטרון מקצועי לא יכול להציג את המחזה הזה בלי יוליה. כי אז לא משנה בעצם למה הוא רומיאו'".

תגר סיפרה בהמשך הרצאתה על התגובות הרבות שקיבלה בעקבות הביקורת, הסבל שגרמה לה ("הרגשתי מצורעת") וכיצד התמודדה איתה בשנים שחלפו מאז. תיעוד ההרצאה פורסם באתר "אונלייף" לצד תמליל הדברים שנשאה השחקנית באירוע, וזכה לשיתופים רבים ולתגובות רבות. כותרת הטקסט היתה "הביקורת הקטלנית ששינתה לי את החיים".

אולם הטקסט שהקריאה תגר בהרצאה שונה מעט ממה שכתב הנדלזלץ למחרת צפייתו בהצגה. הביטוי החריף ביותר שטענה שכתב – "די מכוערת" – כלל לא הופיע בביקורת שלו על ההצגה כפי שהתפרסמה בעיתון המודפס למחרת ההופעה וכפי שהיא מוצגת כיום באתר האינטרנט של העיתון.

ביקורת מאת מיכאל הנדלזלץ על ההצגה "רומיאו ויוליה", "הארץ", 14.3.11

ביקורת מאת מיכאל הנדלזלץ על ההצגה "רומיאו ויוליה", "הארץ", 14.3.11

כתבה נרחבת מאת הנדלזלץ על עיבודים למחזות שקספיר, שפורסמה במוסף "גלריה" למחרת, ב-15.3.11, כללה גם היא ביקורת שלילית על תגר: "[...] זה היה מתקבל על הדעת אילו מולו היתה יוליה שאכן זוהרת ברקיע כמו שמדברים עליה במחזה. נלי תגר אמנם עושה כמיטב יכולתה בתפקיד קשה של ילדה-אשה בעלת קשת רגשות ויכולת ביטוי הרבה מעל לממוצע. למרבה הצער, זה לא מספיק בהקשר של תיאטרון מהשורה הראשונה"; אך גם במקרה זה, הן בגרסה המקוונת והן בגרסת הדפוס לא היתה התייחסות למראה החיצוני של השחקנית.

בתשובה לפניית "העין השביעית" אמר הנדלזלץ: "כשקראתי את הטקסט של תגר אמרתי לעצמי, 'אם כתבתי 'די מכוערת' זה חמור ולא הייתי צריך לכתוב את זה', ואני די התפלאתי על עצמי שכתבתי את זה. אבל לא טרחתי לבדוק אם אכן כך כתבתי. לגבי שאר הדברים שכתבתי, חוץ מה'די מכוערת', שאני שמח לשמוע שלא כתבתי, אני עומד מאחורי כל מלה והייתי כותב אותו דבר אם הייתי רואה את ההצגה שוב. אני מצטער, אלה העובדות בעיני".

תגר מסרה בתגובה: "נושא ההרצאה שלי באירוע 'אונלייף' היה 'המציאות החיצונית – ותוצאותיה', ובו שזרתי חוויות סובייקטיביות מחיי, אחת מהם היא החוויה האלימה שעברתי עם מבקר התיאטרון של עיתון 'הארץ'. לא ציטטתי מן הכתבה, אלא הבעתי את הסבטקסט שהובן על-ידי במציאות שלי כפי שחוויתי אותה אני אז. ההארה שבאה בעקבות אותו קושי שינתה את חיי ובחרתי לחלוק אותה עם קוראי אתר 'אונלייף'. אין לי אלא להצטער אם במקום לקבל השראה, אור ואהבה, מישהו נפגע".