מותו של אחמד סלאח אגבריה הפך אתמול למשחק וידיאו. כמעט בכל אחד מאתרי האינטרנט הופיע – במיקום בולט – ריבוע גדול ועליו חץ מזמין: נא ללחוץ. כל מה שצריך לעשות כדי ליהנות הוא דאבל קליק, והמשחק מתחיל. מסוק מרים אדם מן הקרקע; האדם הזה עוד חי. אפשר לראות. הוא עולה ועולה למעלה, כמעט מצליח להיכנס פנימה לתוך המסוק. אבל אז הוא נשמט אל הקרקע. פסילה ראשונה.

הוא מת אמנם, אבל במשחק וידיאו כמו במשחק וידיאו, תמיד אפשר לנסות שוב. הנה, רק גמר למות, וכבר מסתדר שוב המסך באותה תנוחה מזמינה. אפשר ללחוץ שוב, ושוב, ושוב, ושוב, לראות אותו נופל אל מותו גם עשרות פעמים ברציפות. הקונסולה של המשחק בידיו של הגולש. הוא יכול לעשות איתה מה שמתחשק לו.

בערוצי הטלוויזיה – שם אין בינתיים, למרבה הצער, פונקציה כזו – בחרו לשדר את הקטע שוב ושוב; במהדורת חצות של ערוץ 2 שידרו את הנפילה פעמיים, בלופ, כאילו לפעם אחת, לנפילה יחידה אחת, אין ערך. האפקט מבדר, אבל אין מה להשוות אותו לכפתור ה"פליי" באינטרנט.

אבל המנצח הגדול של הערב היה אתר החדשות של ערוץ 2 באינטרנט. שם החליטו לחסוך מהגולשים את כל הקטע המייגע בהתחלה, כשמנסים להרים את הפצוע מהקרקע, ערכו אותו החוצה, ופשוט זיקקו לקטע וידיאו את הצניחה עצמה, שזה, בינינו, מה שמעניין אותנו לראות.

באתר "מקו", שמעביר את תוכני חדשות ערוץ 2, נאלצו הגולשים שהיו מעוניינים בקטע הווידיאו של הנפילה לצפות ראשית בפרסומת לפלאפון. "בדיוק כשחשבתם שכבר ראיתם הכל", זימרר הסלוגן.