הכתב הצבאי של "מעריב", נועם אמיר, יוצא למאבק אישי בדו"ח ועדת לוקר ומצהיר כי אם ייקלע לניגוד עניינים – יפסיק לסקר את הסוגיה. אמיר, הנשוי לאשת צבא קבע, סיקר בשבועות האחרונים את ההתרחשויות סביב הדו"ח, המבקש בין היתר לבטל הטבות פנסיה לרבים מעובדי צה"ל עם פרישתם. לדיווחיו על המאבק צורף גילוי נאות שלפיו "הכותב נשוי לאשת קבע". לדבריו, אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט לקדם את יישום ההמלצות – מאבקו יעבור לפסים משפטיים, והוא יפסיק לסקר את הסוגיה.

בשבוע שעבר התראיין אמיר בתוכנית "הערב בשש" בערוץ 1, והודיע כי אם יחליט נתניהו לאמץ את דו"ח ועדת לוקר – הוא יעתור באופן אישי לבג"ץ וידרוש מהשופטים לבלום את היוזמה. "ההחלטה הזאת היא החלטה לא חוקית ולא חוקתית", הסביר למראיין, אמיר איבגי.

"אני אישית כבר בדקתי את העניין הזה משפטית, כבר שכרתי עורך-דין, שכבר מגבש עתירה לבג"ץ – וברגע שהדבר הזה יעבור לשולחן הממשלה, אני אישית פונה לבג"ץ כדי לעצור את המהלך המטורף הזה", הוסיף.

בשיחה עם "העין השביעית" טוען הכתב הצבאי של "מעריב" כי אף שכבר כיום הוא מסקר את המאבק שמנהלים בני משפחותיהם של אנשי הקבע נגד דו"ח לוקר, כמו גם את המהלכים שנוקט צה"ל לסיכול היוזמה, הוא אינו שרוי בניגוד עניינים.

נראה לך תקין שכתב ינהל מאבק ציבורי ומשפטי נגד יוזמה שהיא בתחום הסיקור שלו?

"במידה ויתפתח ניגוד עניינים, אני כמובן לא אסקר את האירוע. בידיעות שלי לא נכתב אם אני בעד או נגד, הסיקור כשלעצמו הוא ענייני", אומר אמיר, ומסביר כי בשל תפקידה של אשתו הוא נמנע מלכתוב טורי פרשנות על הדו"ח. "אין ספק שאני לא מתעסק בלכתוב את עמדתי האישית, אלא מביא את הצד של הצבא, וגם את הצד של לוקר, בהגינות מאוד רבה".

לדברי אמיר, מובילי המאבק הציבורי נגד יישום הדו"ח פנו אליו והציעו לו לקחת חלק בפעילותם, אולם הוא החליט שלא להצטרף אליהם ולנהל מאבק אישי בלבד. "אני לא יוצא למאבק עם קבוצה, הסיפור הזה הוא התבטאות אישית שלי בכל מה שקשור לעניין הזה", הוא אומר.

הרגע שבו יוחלט אם להעביר את הסיקור לידיו של כתב אחר, הוא אומר, סומן מראש. "המערכת יודעת לשמור על האיזונים. אם המלצות ועדת לוקר באמת יאומצו ויגיעו לישיבת ממשלה, ואם זה באמת יגיע לכדי מאבק משפטי, אז מן הסתם מאותו רגע אני לא אסקר את העניין הזה. מישהו אחר יסקר את זה במקומי, כמו שכתבים אחרים מסקרים עניינים צבאיים שאני לא יכול לגעת בהם בגלל התפקיד של אשתי בצבא. לפני שאני עיתונאי ולפני שאני כתב צבאי, אני קודם כל הבעל של אשתי. זה יותר חשוב מבחינתי, לפחות באופן אישי".