במסגרת האיכויות המעודנות שמציע אתר one לקוראיו, אפשר היה להיתקל ביום שני אחר הצהריים בידיעה שלהלן: אב הכועס על היחס שבנו מקבל בנבחרת שוקל לכתוב "הודעה קשה" למאמן. את האב כולם מכירים, כעסו מפורסם לא פחות מביצועיו הספורטיביים של הבן, השילוש הקדוש של האב, הבן ותקשורת הספורט כבר הניב דיבידנדים רבים מני ספור לשלישייה כולה, אז מה חדש?

עצרו את השעונים, כבו את השמש: האב שוקל. התנגשות גלקסיות במוחו הקודח של האב שבנה את סלבריטיותו בעשר אצבעות למודות עמל היא בהחלט חדשה שאמורה להסעיר כל חובב ספורט. ורגע: הוא שוקל לכתוב. לא מכתב מלב אל לב, יש להניח, לא תלונה רשמית להתאחדות, אלא ברוח הזמן: "הודעה". סמס. וכל קורא יודע מה עצום ורב כוחם של סמסים לחולל מעשים גדולים בעולם, החל מסקופים שלא היו אבל כן נבראו במוחם הקודח של קונדסאים בשידור חי, וכלה בסכסוכים עקובים מרוק בין דוברי התאחדות לשחקני נבחרת שעלבונם אמנותם.

ככה בונים דרמה: או-טו-טו ישלים האב העשוי ללא חת את המהלך המחשבתי הסבוך שהחל בו, וישגר לעולם את הצנטריפוגה מעשה ידיו להתפאר: הודעה קשה למאמן. הבצה, מצדה, מבטיחה להרים אדוות צונמי ברגע הנכון, ואתם, קוראים יקרים, יכולים לבחור: לתפוס מחסה או לעלות על הגל. כך או כך, סדר היום נקבע עבורכם, ובקרוב מאוד תקבלו הוראות מפורטות כיצד להרגיש ומה לחשוב.

הידיעה על בוזגלו באתר one (צילום מסך)

הידיעה על בוזגלו באתר one (צילום מסך)

ולאלה שרק אתמול נחתו מהירח: האב הוא יעקב בוזגלו, שדאגתו במשרה מלאה, על כל המשתמע מכך, לבנו, מאור בוזגלו, כוכב הפועל באר-שבע, מספקת לו פרנסה ותהילה בשפע. בוזגלו האב הפך זה מכבר ליקירו של one, והציטוטים ממוצא פיו – ועתה גם מעקב צמוד אחר התנועה העדינה של גלגלי מוחו – אינם רחוקים ממספר הידיעות וההתייחסויות שלהן זוכה הבן. הסחורה, מהיקרות והנפוצות בשוק תקשורת הספורט, היא תחושת הקיפוח המלווה את האב בוזגלו בכל אשר ילך בנו יקירו. one, ואחריו מחרים מחזיקים אתרים נוספים, עוטפים את הסחורה הזאת במיטב הצלופנים ומפיצים אותה במלוא הדרה.

בוזגלו האב מתמסר בכיף לחוקי המשחק: הוא משובץ במחלקת "האנשים הצבעוניים על גבול הביזאר", ליצנים לעת מצוא. שוב ושוב הוא "עושה בלגנים" ומשחרר ציטוטים "אותנטיים" נגד בעלים של קבוצות או מאמנים שמעיזים להתנכל לבנו או לעצור את התקדמותו המטיאורית. הביטוי "הילד ענק", שיצא מבית-מדרשו, הפך למערכון שגור בחיקוי דמותו ב"בובה של לילה", עד שהגולם קם על יוצרו והסלוגן הפך לשם של חברה שהקים יעקב בוזגלו, המסייעת לשחקנים צעירים בקבלת החלטות.

המותג בוזגלו זכה ב-one לכותרות ראשיות רבות ולראיונות בתוכנית הרדיו של אופירה אסייג, ולפני כמה חודשים אף שודרג לחבר פאנל ב"המינהלת" – "יציע העיתונות" בגרסת ערוץ one. כל מי שטורח לצפות בתוכנית יכול להתרשם שהליצן הפרובוקטור מתגלה כדמות חיוורת בין הפאנליסטים הרהוטים עמיר פלג וארי שמאי, אבל שום דבר לא יזיז את יקיר one, כלומר יקיר מנהלת מדור הגליצ'ים אופירה אסייג, מכיסא הכבוד.

עמיר פלג יכול לכתוב שוב ושוב ב"ידיעות" על ניגודי העניינים של משתתפי ה"יציע" בערוץ המתחרה, אבל לצדו ממש יושב בעל עניין ואינטרסנט, שחותר להצלחת בנו, מדבר על הפועל באר-שבע בלשון "אנחנו" (באחת התוכניות האחרונות שאלה אותו המנחה לי נוף, "אם אתם מפסידים, נגמר הסיפור?", ולאיש זה לא נראה בעייתי), ומדי פעם, כשהוא מזכיר שמות של שחקנים צעירים עם פוטנציאל להגיע רחוק, נותר רק לנסות לנחש אם אחד מהם הוא קליינט שלו בחברת "הילד ענק".

יעקב בוזגלו (משמאל) ועמיר פלג בתוכנית "המינהלת" בערוץ one (צילום מסך)

יעקב בוזגלו (משמאל) ועמיר פלג בתוכנית "המינהלת" בערוץ one (צילום מסך)

בתחילת השבוע הועלה בוזגלו על הקו ברדיו תל-אביב והודיע למראיינת אופירה אסייג ש"גוטמן לא סופר את מאור, בקרוב נגיב". בעוד דבריו מהדהדים כמו היה הרמטכ"ל שמאיים על החיזבאללה, פורסם ב"וואלה" למחרת אייטם שלפיו משפחת בוזגלו מתכננת צעד דרסטי כנגד אי-שיתוף הילד הענק בנבחרת. הסיפור עלה לקראת משחק העונה בין מכבי תל-אביב לבאר-שבע, תחת "הבלוג של איציק יצחקי", שהעמיק לחפור בסוגיה. זהו סיפור נדוש למדי: בכל קמפיין של הנבחרת יהיו שלושה-ארבעה שחקנים שיחושו מקופחים וישתפו במר לבם את העיתונאים, כמובן אוף דה-רקורד ותחת הטייטל "מקורבי השחקן ציינו". במקרה בוזגלו, אפשר לשער שהאב הדומיננטי, הלוחמני והצבעוני מפמפם את הקמפיין שלו בכל הכלים שהתקשורת מגישה לפניו, כולל שיבוטו לשבט ה"מקורבים".

רק עלה הסיפור ב"וואלה", וב-one הזדרזו לפרסם ידיעה נוספת בעניין, שלא היה בה שום חדש, ומפני שהיתה כל-כך מטופשת, נראתה יותר כתזכורת לקולגות: משפחת בוזגלו וכל הקשור בה הם הטריטוריה שלנו. בידיעה נכתב שהיחסים בין משפחת בוזגלו למאמן גוטמן "עלו על שרטון", רמז דלוח למציאות שמעולם לא התקיימה ובה שיכשכו הצדדים בירח דבש. הידיעה המיותרת תיארה את סבלותיו של מאור בסגל הנבחרת, ואז הגיעה לעיקר: "ל-one נודע כי אביו של קשר הנבחרת שוקל לשלוח הודעה למאמן הלאומי שעלולה לטלטל את הנבחרת". ככה בונים חומה. ייתכן מאוד שהיא תתברר כווילון נייר מנוקב, אבל עד אז, נא להיכנס לכוננות ולעקוב דרכנו אחר ההתפתחויות.

הידיעה נחתמה בשדרוג נוסף, בתקווה שגם אם ההר יוליד עכבר, יספקו הטוקבקיסטים את ליטרת הבשר החברתית שלהם: בהפועל באר-שבע מרגישים שהם לא מיוצגים בנבחרת רק משום שהם מהדרום הרחוק. משמע, בוזגלו כמשל. רמז: אם אתה שחקן פריפריאלי שרוצה לשחק אותה בענק, כדאי להשתריין באבא עם פה גדול וכובע של ליצן. אנחנו נעשה את כל השאר. אולי. בכל זאת, די צפוף בשורת המקהלה.

מיותר לציין שכמיטב המסורת האתית של one, הכתב לא טרח לבקש מגוטמן תגובה, וגם עורכיו לא התעקשו על כך. המאמן הלאומי, שפעם היה מקורב מאוד לאופירה אסייג, אינו נמנה כיום עם יקיריה. ומה עם האתיקה? היא נקברה מזמן במדבר האנטי-חדשות של תקשורת הספורט.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il