אני רוצה לדעת כיצד התבשל פרויקט הדוגמנות של הגברת שרה נתניהו שאמור להתפרסם השבוע בירחון "את". אני רוצה לדעת אם ומי עומד מאחורי מני נפתלי בהתמודדותו הלא פשוטה מול ראש הממשלה ורעייתו. אני רוצה לדעת את פרטי העסקה שנקשרה בין שרה וביבי נתניהו לבין מושיק גלאמין, שהולידה את סרטון ביקורו של המעצב במעון ראש הממשלה בירושלים. משום מה, התקשורת אינה מספקת את סקרנותי.

מי יזם את הסרטון עם גלאמין? מוזס הוא מי שעומד מאחורי מני נפתלי? האם נתניהו היה מעורב בהפקת האופנה ב"את?" משום מה, לא נמצא עד כה עיתונאי-חוקר שייתן תשובות לשאלות הללו

הרצון להבין כיצד זה הסכימה הגברת נתניהו לתפקד כדוגמנית אינו נובע רק ממציצנות. אני מודה אמנם שיש מרכיב צהוב בהתעניינותי בשיג ושיח שניהלו המפיקים והעיתונאים עם אשת ראש הממשלה כדי להניע אותה להופיע בשלל בגדים ותנוחות ייצוגיות על דפי "את". אכן מסקרן אותי לדעת כיצד התנהגה בעת הצילומים, אילו תנאים העמידה, עד כמה התמונות משקפות את המציאות ואם עברו עיבוד. אבל יותר מכל חשוב לי לדעת אם ועד כמה היה ראש הממשלה מעורב במיזם הזה: האם ידע עליו? האם נתן לו את ברכתו? עד כמה תואמת ההסתייגות בדיעבד של יועציו מפרסום התצלומים (כפי שדווח בתקשורת) את עמדתם ואת עמדת ראש הממשלה מלכתחילה?

לכאורה לא כל-כך מסובך להביא את המידע המעניין הזה לידיעת הציבור. בפרויקט תצלומי האופנה היו מעורבים אנשים לא מעטים, ובהם עיתונאים. הוא עומד להתפרסם בעיתון. יש בעלי עניין שדאגו להפנות אליו שימת לב עוד בטרם פורסם. יש להניח שהגרסה שתופיע מעל דפי "את" (אם אמנם תופיע) לא תחשוף את אחורי הקלעים של המיזם התקשורתי הזה במלואם. אני תוהה, לכן, אם הציבור יקבל את התמונה השלמה.

כך גם בעניין העימות שבין בני הזוג נתניהו למני נפתלי. האיש, שנחשף באופן בלתי אמצעי להתנהלותה של משפחת נתניהו בדלת אמותיה במעון ראש הממשלה, מוצא את עצמו נאלץ להגיב על מהלומותיה בכמה חזיתות: משפטית, תקשורתית, כלכלית. הוא מוקף בסוללה של עורכי-דין המנהלים בשמו ולמענו את החזית המשפטית. הוא מופיע במסיבות עיתונאים כדי להדוף את האשמותיהם של בני הזוג. הוא נזקק, מן הסתם, לסכומי כסף לא מבוטלים כדי לממן את מערכת התמיכה הזו.

שרה נתניהו, מתוך דף הפייסבוק של מגזין "את"

שרה נתניהו, מתוך דף הפייסבוק של מגזין "את"

מסקרן אותי לדעת אם מישהו עומד מאחוריו – ומי הוא. אורן פרסיקו הזכיר כאן אתמול (22.2.15) את רמיזותיו של נתניהו כי מו"ל "ידיעות אחרונות" מגייס את כל משאביו כדי להפילו מהשלטון. האם אכן הוא זה שמספק את התשתית הלוגיסטית למני נפתלי? משום מה, לא נמצא עד כה עיתונאי-חוקר שייתן תשובות לשאלות הללו.

גם הסרטון שתיעד את סיורו של מושיק גלאמין במטבחה של שרה נתניהו נזקק להשלמות. הגרסה שפורסמה עד כה היא כולה מעשה ידיו של הסייר המיוחצן. הוא שכיכב בסרטון, הוא שנתן בעניינו מעט הסברים ראשוניים והוא שהוסיף לכאורה פרטים בראיון שהעניק (21.2.15) לערוץ 2. למופעיו של גלאמין בהקשר זה ניחוח שיווקי בוטה. הגרסה האינטרסנטית, האקסהיביציוניסטית שלו לוקה בהטיה מובהקת. מתבקשת גרסה נוספת של עיתונאי חסר פניות.

והרי יש מה לברר בעניין הסרטון הזה. מי יזם את הסיור, מה היו התנאים, עד כמה שיתף ראש הממשלה פעולה עם הסחריר, מה היתה עמדת היועצים, האם נערכו חזרות לפני הסיור המתועד.

גם בעניין זה, כמו בשני האירועים שלעיל, המידע הרלבנטי אינו נצור בכספת סודית. בשלוש ההתרחשויות מעורבים לא מעט אנשים, ובהם פטפטנים לא קטנים, שלתקשורת יש גישה אליהם. מדוע לא קם עיתונאי ומגיש לציבור תחקיר בעניינן?