ולנושא הבא. שלום למומחה השיווק הדיגיטלי המקוון והוויראלי-החברתי שלנו.

"שלום שלום, ערב טוב".

מה שלומך?

"מעולה. יש המון עבודה".

יופי. אז בוא תעדכן אותנו מה קרה ברשתות החברתיות בשבוע האחרון.

"ובכן, בשבוע האחרון היתה פעילות רבה ברשתות החברתיות. אפשר לראות שהתפרסמו הרבה פוסטים שעסקו בפריימריז במפלגות וגם בבחירות. הנה בגרף הזה למשל רואים מאוד יפה שעל ראש הממשלה נתניהו דיברו הכי הרבה בשבוע האחרון".

לדבר עליו הרבה זה טוב?

"זה תלוי אם אומרים עליו דברים טובים. אומרים גם דברים רעים. רעים זה פחות טוב".

פחות טוב.

"כן, פחות טוב".

ומה עוד יש ברשתות החברתיות?

"ובכן אנחנו רואים שיש הרבה תמונות מצחיקות שבהן לקחו את בנט עם הזקן וחיברו לו איזושהי כותרת מצחיקה. זו למשל תמונה ויראלית מאוד, ממש ויראלית. יש משהו כמו 500 עד 30 אלף שיתופים של התמונה המאוד ויראלית הזו. על פאינה קירשנבאום עשו תמונה".

מעניין!

"כן, מאוד מעניין".

ומה באמת אומרים על השחיתות שהתגלתה?

"הגולשים לא אוהבים את השחיתות שהתגלתה".

לא אוהבים.

"לא, לא אוהבים".

אבל הם ממש לא אוהבים?

"הם ממש לא אוהבים. צריך לציין שהם לא אומרים שהם ממש לא אוהבים, אבל אפשר להבין מאיך שהם מתבטאים שהם ממש לא אוהבים".

תן לי דוגמה להתבטאות שממנה אפשר להבין שהם ממש לא אוהבים.

"טוב, יש הרבה דוגמאות. לדוגמה אחד הגולשים כתב: 'השחיתות הזו שהתגלתה, אני ממש לא אוהב אותה'. זו כמובן רק דוגמה אחת, יש עוד הרבה".

מעניין!

"כן, מאוד מעניין".

מדובר בשיחות עמוקות?

"לפעמים הן עמוקות ולפעמים הן רדודות. זה תלוי מי כותב, אבל רוב הזמן הן עמוקות, כשלפעמים הן גם הרבה פעמים רדודות".

ומה קורה בפורומים?

"הו, יש הרבה פעילות בפורומים. קורים שם כל הזמן דברים, בייחוד בשבוע האחרון. יש המון תנועה בפורומים ואנחנו רואים בשבוע האחרון ממש עלייה בתנועה בתוך הפורומים".

וסמסים?

"יש המון סמסים. צריך להבין שסמסים זה כלי ממש חשוב שאפשר להשתמש בו בצורה מאוד מדויקת".

ומשתמשים בו בצורה מאוד מדויקת?

"זה תלוי. יש מי שלא משתמש בו בצורה מאוד מדויקת, ואז מה שקורה זה שנוצר הרבה מאוד ספאם".

ספאם זה דואר זבל.

"כן. בדיוק. ספאם זה דואר זבל. רק שזה סמסים".

כן.

"אז נוצר הרבה ספאם שזה דואר זבל, רק בסמסים. אבל יש מי שיודע להשתמש בזה בצורה הרבה יותר מוצלחת, ואז זה כלי ממש חשוב שאפשר להשתמש בו בצורה מאוד מדויקת".

ומה אפשר לומר על הווטסאפים האלו? בכל מקום מוסיפים אותך לקבוצה.

"כן יש המון קבוצות".

המון קבוצות. הוסיפו אותי אתמול לקבוצה. זה ממש נורא!

"כן, זה ממש נורא. בשבוע האחרון ראינו ממש הרבה מאוד פעילות בקבוצות ווטסאפ. אני מעריך שרק בשבוע האחרון נוצרו בין 300 ל-80 אלף קבוצות חדשות שעוסקות בעניינים פוליטיים כמו השחיתות שהתגלתה והבחירות בפריימריז".

איך אתה יכול להסביר את זה?

"ובכן, ווטסאפים זה מאוד הולך היום, בייחוד בקרב ילדים ובני נוער וגם מבוגרים. זה כלי ממש חשוב שאפשר להשתמש בו בצורה מאוד מדויקת".

אתה חושב שייעשה שימוש באינטרנט בבחירות האלו?

"כן, אין ספק שיעשה שימוש באינטרנט בבחירות האלו. זה מאוד חשוב האינטרנט. יש יותר ממיליון וחצי גולשים ועוד שני מיליון גולשות ומשהו כמו 54 מיליון אינטראקציות"...

54 מיליון!

לא 54 מיליון, 454 מיליון אינטראקציות"...

454 מיליון!

"כן, 994 מיליון אינטראקציות של גולשים שעוסקים בנושאים שקשורים בכל מיני דברים שקורים כאן, ולכן הפוליטיקאים מבינים שהם חייבים להיות שם".

וגם אנחנו חייבים להיות שם, ואנחנו נמשיך לדווח על מה שקורה באינטרנט וברשתות החברתיות גם בשבוע הבא. תודה רבה!

"לא, תודה רבה לך".