יו"ר רשות השידור אמיר גילת (צילום: דוברות רשות השידור)

יו"ר רשות השידור אמיר גילת (צילום: דוברות רשות השידור)

עובדי רשות השידור יזכו להזדמנות נוספת להגיש את מועמדותם למשרת הממונה על קבילות הציבור, זאת לאחר שוועדת האיתור שהוקמה לצורך איוש המשרה נפגשה השבוע בלי לבחור בממונה. ברשות השידור יש המביעים חשש שההליך המופעל לבחירת נציב הקבילות מעיד על כוונה לבחור במועמד המועדף על ההנהלה.

בחוק רשות השידור נקבע כי "יושב-ראש הרשות ימנה, באישור המליאה, ממונה על קבילות הציבור ברשות [...] לתקופת כהונה של חמש שנים". הממונה החדש אמור להתחיל בעבודתו ב-1 ביוני, לאחר שאלישע שפיגלמן, הממונה הנוכחי, יסיים את חמש שנותיו בתפקיד.

לקראת איוש התפקיד מחדש החליט יו"ר הרשות אמיר גילת, לפנים משורת הדין, להקים ועדת איתור. בתחילת אפריל פורסמה מודעה פומבית המזמינה מתמודדים להגיש את מועמדותם לתפקיד. כשבועיים וחצי הוקצו להגשת המועמדות, ועם המועמדים נמנו עובדי הרשות ואנשים מחוצה לה.

השבוע נפגשה ועדת האיתור לפגישה ראשונה, ובסופה הוחלט לתת הזדמנות נוספת לעובדי הרשות להציג את מועמדותם. אתמול בבוקר פורסמה ברשת הפנימית של רשות השידור, במדור מכרזים פנימיים, הודעה על פתיחה מחדש של האפשרות להציג מועמדות לתפקיד, עד ליום שישי השבוע, ב-12:00 בצהריים.

לפי ההודעה שפירסמה הרשות, דרישות הסף הן תואר ראשון באחד מכמה מקצועות וכן ניסיון של חמש שנים בתחומים הקשורים לתפקיד (שנתיים יותר משדרשה ועדת האיתור למשרה מקבילה ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו). הממונים הקודמים ברשות השידור, ויקטור גרייבסקי, עמוס גורן ואלישע שפיגלמן, היו כולם בעלי ניסיון רב לפני שנכנסו לתפקיד. גורמים ברשות השידור חוששים שהממונה הבא יכהן במשרה חלקית בלבד, מה שעלול לפגוע ביכולתו לטפל בתלונות הציבור.

לדברי טל ברנע, עוזרו של יו"ר רשות השידור, ועדת האיתור החליטה "להרחיב את מעגל המועמדים" ולאפשר למתמודדים נוספים להגיש את מועמדותם. ברנע מסביר כי אין מדובר במכרז חדש, אלא בפרסום שני, מעין תזכורת לעובדי רשות השידור על האפשרות להציג מועמדות לתפקיד.

בתשובה לשאלה מדוע לא התפרסמה מודעה פומבית שנייה, שתאפשר הזדמנות נוספת גם למתמודדים מחוץ לרשות שלא הספיקו להגיש את מועמדותם בפעם שעברה, השיב ברנע כי הפנייה לעובדי הרשות נובעת מכך שהתפקיד מחייב אדם שלו היכרות מעמיקה עם רשות השידור.

בנוגע להיקף המשרה שבה יכהן הממונה הבא על קבילות הציבור אומר ברנע כי זה ייקבע באופן אישי בין היו"ר למועמד שייבחר.