ארגון נכי צה"ל הגיש בשבוע שעבר תביעת דיבה נגד "דה-מרקר", השנייה בתוך שנה, ומאיים להמשיך ולהגיש עוד ועוד תביעות בשל סיקור פעילותו בעיתון. במסגרת התביעה שהוגשה בשבוע שעבר דורש הארגון פיצוי של כ-140 אלף שקל בגין פרסום מאת טלי חרותי-סובר. תביעה זו באה בהמשך לתביעה קודמת, שהוגשה במאי האחרון, ובמסגרתה דרש הארגון פיצוי בסך 3 מיליון שקל.

הסכסוך המשפטי בין ארגון נכי צה"ל ל"דה-מרקר" החל לפני כחצי שנה, בעקבות פרסום תחקיר מאת טלי חרותי-סובר, שראה אור תחת הכותרת "דו"חות נעלמים, מינויים תמוהים והעלאות שכר בדיעבד: מי ישקם את ארגון נכי צה"ל?". הארגון, באמצעות עו"ד צבי גלמן, טען כי הפרסומים שנכללו בכתבה נעשו על-ידי אנשי "דה-מרקר" "לא כחלק מעבודת 'קודש' עיתונאית, אלא תוך ניצול 'שופרו' של העיתון לצורך סיוע למתמודדים פוליטיים במאבק חורמה כולל, טוטאלי ואובססיבי כנגד התובעת ובעלי תפקידים אצלה".

בארגון נכי צה"ל דחו את הטענות שנכללו בכתבה מאת חרותי-סובר, וטענו כי היא וחבריה לעיתון "הפכו עצמם כלי שרת בידם של גורמים אינטרסנטיים ששמו להם למטרה לפגוע בראשות הארגון המכהנת, וזאת באמצעות קשירתה של התובעת [ארגון נכי צה"ל] למעשים עברייניים, חס וחלילה, של העלמות דו"חות, של ייעוד כספי תרומות שלא לייעודם, והכל במטרה להכתים את שמו של הארגון בקרב נכי צה"ל". הארגון תבע את העיתון, את המו"ל עמוס שוקן, את עורך "דה-מרקר" סמי פרץ וכן את חרותי-סובר.

"הסכום הגרנדיוזי של התביעה (3,000,000 שקל) כמו גם הבהילות בהגשתה (ימים בודדים לאחר פרסום הכתבה), מלמדים כי לפנינו מונחת תביעת לשון הרע מנופחת ונמהרת, אשר מטרתה היחידה היא לשמש את הארגון במערכת יחסי-ציבור לשימור תרבות הדיפת הביקורת", טענו מנגד ב"דה-מרקר", באמצעות באי-כוחם, עורכי-הדין עומר זיו-אשכר ועינת ברג-סגל. לטענתם, "מדובר בהתנהלות מבישה מצד ארגון שאינו מוכן לקבל ביקורת והודף כל טיפול ענייני באופן תוקפני ואגרסיבי, תוך שימוש בדמגוגיה זולה וניצול ציני של ציבור נכי צה"ל". לגופם של דברים עמדה מערכת "דה-מרקר" מאחורי הפרסום, וטענה כי אינו עולה לכדי לשון הרע או לחלופין שעומדות להן ההגנות בחוק איסור לשון הרע.

בשבוע שעבר, בעקבות פרסום כתבה נוספת מאת חרותי-סובר על ארגון נכי צה"ל, הוגשה תביעה טרייה, ולצדה איום בתביעות נוספות. "הואיל והנתבעים לא שעו להתראות מצד התובעת והמשיכו בפרסום הפרסומים החמורים אף לאחר הגשת התביעה כאמור", נכתב בכתב התביעה החדש שהגישו עורכי-הדין צבי גלמן וליאת שושן-ברק, "החליט הוועד הארצי של התובעת [...] להמשיך ולנקוט בצעדים משפטיים ואחרים שמטרתם הגנה על שמם הטוב של נכי צה"ל והארגון המשרת אותם. במסגרת זו, החליטה התובעת כי, ככלל, תגיש תביעת דיבה בגין כל פרסום דיבתי אודותיה, ותמצה את זכויותיה המשפטיות למול הנתבעים".

טרם הוגש כתב הגנה מטעם "דה-מרקר" במענה לתביעה החדשה.

43597-05-14
33350-11-14