ב"ישראל היום" גנזו מאמר שהם עצמם הזמינו משום שכלל קריאה לראש הממשלה לצאת נגד חלוקתו בחינם של העיתון, כך טוענים פרופ' מרדכי קרמניצר וד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה (מו"ל אתר זה). קרמניצר ושוורץ-אלטשולר מעלים טענה זו מעל עמודי הגיליון האלקטרוני החדש של המגזין "ארץ אחרת", המוקדש לעיתונות החינם בישראל.

לטענת השניים, לפני חודשים אחדים פנו אליהם מ"ישראל היום" בבקשה לכתוב מאמר נגד הצעת החוק של ח"כ איתן כבל ואחרים, המבקשת לאסור הפצת עיתונים בחינם. "התלבטנו אם לתמוך בקמפיין שכל מטרתו לשים את העיתון, ולא את העיתונות, במרכז, ולבסוף החלטנו לכתוב", הם כותבים ב"ארץ אחרת", "אבל פטור בלא כלום אי-אפשר, וכך הוספנו פסקה הקוראת לראש הממשלה לנהוג באופן ראוי ומכובד, ולקרוא ל'ישראל היום' להפסיק את חלוקת החינם".

לדברי קרמניצר ושוורץ-אלטשולר, בשל פסקה זו נמנע "ישראל היום" מלפרסם את מאמרם. "המאמר שכב כמה שבועות אצל עורך המאמרים של העיתון", הם כותבים. "במהלך הזמן הזה פנה אלינו האיש פעם אחת בבקשה להוריד את הפסקה הזאת. סירבנו. המאמר לא פורסם".

המאמר המלא, שיוצא נגד הצעת החוק, אך כולל פסקה שקוראת לראש הממשלה "לתבוע ממנהלי 'ישראל היום' להתחיל למכור את העיתון בכסף", מתפרסם ב"ארץ אחרת".

ב"ישראל היום" לא הכחישו את הדברים, אך סירבו להגיב מעבר לכך.