זה כמה שבועות שעיתון העסקים "גלובס" אינו מעסיק עוד עיתונאי המסקר את תחום יחסי העבודה. בשמונה השנים האחרונות מילא את המשבצת הזו שי ניב, אולם לפני קרוב לחודשיים עבר ניב לתפקיד אחר, הכולל ריכוז פרויקטים מיוחדים וארגון פגישות שבועיות של כתבי החדשות במערכת. במקביל ממשיך ניב לסקר באופן שוטף את תחום הבריאות, אולם תחום העבודה והתעסוקה נותר בלא כתב.

במכתב שהעביר חגי גולן לחברי המערכת לפני שבועות אחדים, עם עזיבתו של ניב את התפקיד, כתב עורך "גלובס" כך: "שי ביקש זה תקופה ארוכה לוותר לפחות על תחום סיקור אחד כדי להתקדם ולהוביל רעיונות שונים, וכעת נמצאה ההזדמנות המתאימה. הסכמנו כי הוא ימשיך לטפל בתחום הבריאות כפי שעשה בהצלחה עד כה, לצד ריכוז הפרויקטים. תחום יחסי העבודה, אותו סיקר באופן מוצלח לא פחות, יטופל מעתה בידי כתבי התחומים השונים על-פי הנסיבות".

במלים אחרות, אם ניתן פסק דין משמעותי בבתי-הדין לעבודה, כמו זה שניתן באחרונה בעניין עובדי הוט-מובייל, יכסה זאת הכתב לענייני משפט חן מענית. אם יש צורך להרחיב על סכסוך העבודה בהוט-מובייל, יעשה זאת הכתב לענייני תקשורת גד פרץ. אולם בעיתון אין מי שיתמחה ויתמקצע בתחום התעסוקה, יכסה את יחסי העבודה כמכלול, יכיר את כל הנפשות הפועלות בהסתדרות ובארגונים האחרים ויוכל לספק סיקור שוטף ופרשנות, כמו חיים ביאור ב"דה-מרקר" או מיקי פלד ב"כלכליסט".

בין אם סוברים שהעבודה המאורגנת בישראל נדרסת תחת עוצמת המעסיקים ובין אם חושבים שההסתדרות היא גוף בעל עוצמה גדולה מדי המשתק את המשק שלא לצורך, קשה להכחיש כי תחום העבודה והתעסוקה הוא תחום מרכזי, בוודאי עבור עיתון המוקדש כולו לכלכלה ועסקים.

ב"גלובס", יש לציין, נערכו בתקופה האחרונה קיצוצים ופיטורים. עם זאת, העיתון ממשיך להעסיק כותבים המכסים תחומים שאינם בליבת העבודה של עיתונות כלכלית, כגון ספורט, תרבות ורכילות. מבחינה עניינית, מקצועית טהורה, קשה להבין את ההחלטה לוותר על כתב דווקא בתחום כל-כך מרכזי לעשייה הכלכלית בישראל, גם אם הדבר יכול לחסוך אולי לחצים מצד המעסיקים הגדולים במשק מחד וההסתדרות מאידך.

בשבועות האחרונים החל ניב בתפקידו החדש, ובינתיים ריכז פרויקט על חלוקה תקציבית חלופית וערך מפגש שכלל הרצאה מפי העיתונאית עינת פישביין. במקביל החלו כמה מהכתבים האחרים ב"גלובס" להרגיש את העומס שבסיקור תחום נוסף על זה שהם ממונים עליו.

מ"גלובס" נמסר בתגובה: "על-פי בקשתו של שי ניב (שנמסרה על-ידיו לפני כשנה וחצי), הוחלט ביחד לקדמו לתפקידי ריכוז פרויקטים במערכת 'גלובס'. אנו רואים בתפקיד ונושאים אלו חשיבות גדולה מאוד לעיתון ולתכניו בעיקר בעידן הנוכחי. בנוסף הוחלט על המשך כתיבתו של שי בתחום הרפואה. כפועל יוצא מכך, הועבר תחום יחסי העבודה לכתבי התחום הרלבנטיים.

"במידה ו'העין השביעית' אינה מודעת, אזי סמוך להחלטה זו בוצעו תהליכי התייעלות ב'גלובס'. תוכני העיתון 'גלובס', עורכיו וכתביו מוכיחים מדי יום ובכל רגע נתון את עצמאותם, איכותם ודבקותם במשימה. כל ניסיון, המונע מאינטרס זה או אחר, לראות באופן שונה את העובדות – אינו נכון כלל ועיקר".