חברת אקסלס ותנועת אם-תרצו הגיעו להסכם עם האתר ynet, שאותו תבעו בשל פרסום ידיעה ולפיה הם מקיימים קשרים עם חברה איראנית. האתר פירסם היום הכחשה של הידיעה, ותביעת הדיבה נגדו תימחק. אקסלס היא חברת טכנולוגיה בניהול אביו של רונן שובל, המועסק בה כדירקטור לאסטרטגיה שיווקית. שובל הוא יו"ר תנועת אם-תרצו.

(צילום: בן קראודר, רשיון cc)

(צילום: בן קראודר, רשיון cc)

"הבהרה", נכתב היום בידיעה במדור החדשות באתר, "ביום 16.2.11 פירסמנו כתבה בה הוזכרו שמותיהם של מר רונן שובל, תנועת אם-תרצו וחברת אקסלס. מובהר, כי למר רונן שובל ולתנועת אם-תרצו אין כל קשר, ישיר או עקיף, עם איראן, או עם גורמים הפועלים בה. עוד נתברר כי לחברת אקסלס והעומדים בראשה אין ולא היה כל קשר עם גורמים איראניים. אקסלס לא מכרה ואף לא ניהלה כל מו"מ למכירה של ידע או ציוד לאיראן".

על-פי ההסכם בין ynet, שיוצג על-ידי משרד ליבליך-מוזר, ובין אקסלס, שיוצג על-ידי משרד פוריס-העצני-רוזנברג, ההבהרה תתפרסם גם באתר באנגלית של ynet. ההבהרות, הכתבה עצמה ("יו"ר אם-תרצו עבד בחברה שמוכרת ידע לאיראן"), מבזק בעל אותה כותרת וידיעה דומה באנגלית, כולם יימחקו היום בשעה 18:00.

מקורה של הידיעה, שחתם עליה כתב ynet תני גולדשטיין (והתפרסמה ב-ynet תחת הכותרת "חשיפה"), בפרסום של הבלוגרים איתמר שאלתיאל ויוסי גורביץ, אולם הם לא נתבעו. "הארץ", שפירסם ידיעה בעלת תוכן דומה, נתבע על-ידי חברת אקסלס בסכום של 405 אלף שקל.

על-פי כתב התביעה נגד ynet, כשבוע אחרי פרסום הידיעה באתר החל משא-ומתן על פרסום הכחשה לידיעה, ויומיים לאחר מכן פירסמו ב-ynet באופן חד-צדדי כתבה לא חתומה שהציגה הכחשה של הדברים, כביכול מכיוונה של אקסלס. כעת, כאמור, הגיעו הצדדים להסכם על נוסח של הכחשה ומחיקת התביעה. בד בבד מתנהלים המגעים מול "הארץ", המיוצג גם הוא על-ידי משרד ליבליך-מוזר, והתביעה נגדו עודנה תלויה ועומדת.