רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דליית אל-כרמל ולשעבר עיתונאי בכיר ברשות השידור, מכחיש כי הוציא את דיבתה של מירי אליקים כשטען כי לא הטריד אותה מינית. כך לפי כתב הגנה שהגיש בשבוע שעבר בא-כוחו של חלבי, עו"ד אורי פוקס, לבית-משפט השלום בהרצליה.

בפברואר השנה התראיין חלבי לתוכנית "אנשים" של זכיינית ערוץ 2 קשת, ושם נשאל על-ידי המנחה דרור גלוברמן בנוגע לתלונה על הטרדה מינית שהגישה נגדו אליקים בתחילת שנות האלפיים. "היה כלום, מעולם לא הודיתי, בשום דבר, מעולם לא היה שום דבר, וזה היה תפירת תיק על הסטייל של דרום אמריקה", אמר חלבי לגלוברמן. "המציאו לך הטרדה מינית כדי למנוע ממך לזכות בתפקיד?", שאל המנחה. "נכון! חד וחלק!", השיב חלבי והוסיף: "זו פשוט פרשייה אפס. ככה, אפס! זה הערך שלה".

בעקבות הראיון הגישה אליקים, באמצעות עו"ד אתי חסיד, תביעת לשון הרע נגד חלבי ודרישה לפיצוי בסך 130 אלף שקל. אליקים הזכירה כי בשלהי 2007 הרשיע בית-הדין למשמעת של עובדי המדינה את חלבי, במסגרת הסדר טיעון, בהתנהגות בלתי הולמת ובעבירה של הטרדה מינית נגדה.

בית-הדין תיאר בהכרעתו אירוע שהתרחש כמה שנים קודם לכן, כאשר חלבי הזמין את אליקים לשתות עימו בלובי המלון שבו התארח, ואז הציע לה לעלות עימו לחדרו. "זמן קצר לאחר הגיעם לחדר ולאחר שהמתלוננת החלה לדבר עם הנאשם על ענייניה המקצועיים, הנאשם גם מכסאו ועבר לשבת על ספה עליה ישבה המתלוננת", נכתב בהכרעת הדין.

לדברי אליקים, בשלב זה קיבלה טלפון ממנהל קבוצת כדורגל שסיקרה, והוא הכתיב לה ידיעה הקשורה לכדורגלן הפולני אנדז'י קוביקה. לפי תיאור בית-הדין למשמעת, "הנאשם הניח את ידו האחת על כתפה של המתלוננת ואמר לה: 'את כל-כך לחוצה כל היום, את שקועה בעבודה, תירגעי קצת'. המתלוננת השיבה לנאשם כי זה אופי עבודתה. אז שלח הנאשם את ידו השנייה לכיוון בטנה של המתלוננת ואמר לה, תוך התייחסות לתוכן שיחת טלפון אותה קיימה המתלוננת קודם לכן: 'איך נקרא לחזה שלך, לאחד קוב ולשני קוביקה?!'. בתגובה המתלוננת אמרה לנאשם: 'מה אתה עושה?!', וקמה ממקומה תוך כדי שהיא מסיטה את ידו מעליה ויוצאת מהחדר".

"ללא מצמוץ וללא כחל ושרק התנער והתכחש מר חלבי באופן פומבי לגזר הדין שניתן על-ידי טריבונל שיפוטי", נטען בתביעה שהגישה אליקים. "[...] היטהרותו הפומבית של הנתבע פירושה הכפשת התובעת והשפלתה הפומבית, והכל תוך חשיפת תמונתה ושמה".

מכתב ההגנה שהגיש חלבי בשבוע שעבר עולה כי הוא עומד על גרסתו כי אליקים היתה כלי בידי "גורמים אינטרסנטיים" ששיכנעו אותה להגיש נגדו "תלונת סרק" כדי למנוע ממנו משרת מנהל רשות השידור. לעצם המקרה, בא-כוחו של חלבי כותב כי "הכחשתו של הנתבע התייחסה להטרדה מינית, היות שהודה והורשע בהטרדה מילולית, וכל כוונתו היתה להעמיד את הדברים על דיוקם ואת האירוע בפרופורציה הנכונה".

לכתב ההגנה צירף חלבי עותק מהכרעת הדין בעניינו שם נכתב כי "הנאשם ניצל את מעמדו כלפי המתלוננת, הטריד אותה מילולית והתנהג התנהגות שאינה הולמת את תפקידו". "בהרשעתו אין זכר למלים הטרדה מינית", נכתב בכתב ההגנה. עם זאת, לכתב התביעה צורף גזר הדין שניתן בעניינו ושם נכתב כי בית-הדין הרשיע את חלבי "בעבירה של הטרדה מינית". בהמשך מצוין כך: "אמנם מעשיו של הנאשם במישור המילולי, אך גם לאמירות בעלות גוון מיני יש מידה של חומרה".

30757-05-14