"לטעמי, לפני שמשקיעים אנרגיות רבות כדי לחשוב איך לנהל את התיק הזה, הצדדים יכולים להסתייע במגשר שיכול להאיר את עיניהם ולהיות יצירתי, ובעשרות תיקים שאני מנהל אין תיק יותר מיותר מזה כדי לנהל אותו בבית-משפט", סיכם עו"ד ברק בר-שלום, בא-כוחה של חברת החדשות של ערוץ 2, את הדיון שהתקיים בשבוע שעבר (25.5.11) בבית-המשפט המחוזי בירושלים בתביעת הדיבה של מכון המחקר הירושלמי מרכז-שלם נגד חברת החדשות ונגד העיתונאי אמנון אברמוביץ'. "מה שלא עושה השכל עושה הזמן", העיר עוד עו"ד בר-שלום.

פרשן חדשות ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' (משמאל) ואיל ההון שלדון אדלסון (צילום: "העין השביעית")

פרשן חדשות ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' (משמאל) ואיל ההון שלדון אדלסון (צילום: "העין השביעית")

התביעה, המתנהלת בעצלתיים, הוגשה לפני יותר משנה בשל דברים שאמר פרשן חדשות ערוץ 2, אמנון אברמוביץ', במהדורת החדשות המרכזית ב-22.1.10, המצוטטים כך בכתב התביעה: "מתקיים היום בישראל קשר הון-שלטון שלא היה בתולדות המדינה. שלדון אדלסון, ביבי, מכון שלם, ליתר דיוק 'מכון משלם', ו'ישראל היום'. ממכון שלם בבעלות אדלסון יצאו כולם, כולם היו בניו. מהמינוי השערורייתי של מייק אורן לשגריר בוושינגטון דרך בוגי יעלון, נתן שרנסקי, נתן אשל.

"[...] התיק הזה: שלדון, מכון שלם, מכון משלם, ביבי, 'ישראל היום', יהיה הכבד בתיקים שיונח על שולחן היועץ המשפטי לממשלה. לטובת כולם, כדאי להסדיר, אני לא אומר לסגור, להסדיר את העניין, בטרם יקרה הדבר. ועד אז אני שודד שנינה, שודד שנינה מד"ר טיבי, משכלל אותה ואומר זאת כך, ביבי, אני רוצה לערער על אופן מימונך, אני לא רוצה לערער על אשתך".

עו"ד בר-שלום התייחס בדיון לדברים שאמר אברמוביץ', והמעיט במשמעותם: "גם מבחינת חדשות ערוץ 2 לא מדובר על תחקיר שצלבו גוף ועכשיו נאבקים להראות אמת דיברתי", והוסיף: "מדובר על פרשן". עוד אמר כי "הדברים שהתובעת מייחסת" לחברת החדשות "רחוקים מאוד מכוונת הנתבע".

עו"ד נדב העצני, המייצג את מרכז-שלם, התייחס לטענת הנתבעים בדבר גובה התביעה, העומדת על סך של ארבעה מיליון שקל, ואמר כי אמנם לא נמצא תקדים לפסיקת פיצוי בסדר גודל כזה בתביעות דומות, אולם הוא נדרש בשל הפגיעה במוניטין של המרכז וביכולתו לגייס תרומות.

"הדבר האחרון שהוא [מרכז-שלם] ביקש לעשות זה לנהל תביעת לשון הרע בבית-משפט ובמיוחד נגד כלי תקשורת", אמר עו"ד העצני בתגובה לפנייתו של עו"ד בר-שלום. "ניסינו להשיג בסך-הכל תיקון, והדבר הזה לא קרה. גם כשהוגשה התביעה היו פניות ונסיונות". בשבוע הבא אמור מרכז-שלם למסור את תגובתו להצעה להעביר את התביעה להליך גישור.

ת"א 10-4067