הוקם במאי 2004 על-ידי העיתון "סוות אל-חק ואל-חוריה" של הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, היוצא באום אל-פחם מאז 1989. בשונה מעיתון האם, האתר אינו מזוהה עם הסיסמה "האסלאם הוא הפתרון", אלא מייצג את הפן הלאומי הערבי המקומי. התכנים הדתיים באתר מרוככים יותר, והוא מזהה את עצמו ככלי תקשורת של ה"פלסטינים" ולא של ה"מוסלמים", עם דגש על הפעילות המוסלמית בקרב החברה הפלסטינית החיה בישראל.

במערכת האתר עובדים העורך הראשי עבד אל-חכים מפיד, מזכיר המערכת של "סוות אל-חק ואל-חוריה" ועובד נוסף המרכז את העבודה הטכנית. לצדם עובדים כמה כתבים מתנדבים המסקרים את ההתרחשויות בחברה הערבית בישראל. באתר מדור חדשות מיוחד העוקב אחר המתרחש במסגד אל-אקצא. על-פי נתוני האתר, בסוף 2005 גלשו בו כ-65 אלף בני-אדם ביום.

בהצהרת הכוונות של האתר מודגש כי הוא מבקש להיות מאגר מידע רחב וכולל שישמש חוקרים וכל מי שמבקשים לדעת יותר על הפלסטינים בישראל ולבנות גשרים תרבותיים ותקשורתיים לעולם הערבי כולו. האתר מציג את הנושאים הישראליים בהעמקה ובהרחבה, ואינו מסתפק בפן החדשותי בלבד. כמו כן הוא מנסה להציג תמונה רחבה של הפעילות האסלאמית בקרב ערביי ישראל, תוך הדגשת מקומה של הפעילות החברתית והפוליטית בישראל ובכלל.

עורכים

עבד אל-חכים מפיד

קישורים

כתובת אתר פי.אל.אס.48

ביבליוגרפיה

"מדריך החברה הערבית", מרכז מוסאווא, 2005

"עיתונות דוט.קום", המכון הישראלי לדמוקרטיה