עלה לרשת ב-17 ביולי 1999 על-ידי חברת נטוויז'ן, כפורטל אינטרנט הכולל אינדקס אתרים, מערכת תוכן ושירותים שונים. האינדקס הציג רשימות מחולקות לפי נושאים של תיאורי אתרים וקישורים אליהם. מערכת התוכן, בעריכתו של גדי שמשון, כללה מדורי תרבות (שבמסגרתם התפרסמו הטורים "הגבול הדק" ו"שאל בני ונענע"), מחשבים (המגזין "חיים ברשת"), ספורט ונוער. באתר פעלה גם מערכת חדשות קטנה שהסתמכה בעיקר על הרדיו ועל סוכנויות הידיעות. בין העורכים היו תומר ליכטש ואסף אביר, נתנאל יפת ועידו שי.

שירותים אחרים שהוצעו לגולשים היו מערכת פורומים, שירותי דואר אלקטרוני וזירת מסחר מקוון. שירות הדואר נענע-מייל הציע בתחילה תיבות-דואר פרטיות בנפח של 10 מגה-בייט, אולם נפח האחסון גדל בהדרגה עד לשלושה ג'יגה-בייט. ב-2005 הוחלף שמה של זירת המסחר נט-אקשן לנענע-שופס. ב-1999 החל לפעול לצד נענע האתר גיימר, העוסק במשחקי מחשב (גיימינג). נענע הוא גם שותף מסחרי של אתר האינטרנט טיקט-נט. ב-2006 נוסף לאתר מדור וידיאו, ששידר קטעי וידיאו מחו"ל לצד כתבות מקוריות שנשאו אופי חדשותי ומגזיני ועסקו בעיקר בבידור. במדור הוצגו גם קטעי נונסנס של יובל שגב, שגילם את הדמות רנו פסקאל.

באמצע 2001, על רקע המשבר הכלכלי בתחום ההיי-טק שאחרי התפוצצות הבועה, בעיות ניהוליות וצמצום תקציבי, עמד האתר בפני סגירה. קמפיינים עצמאיים של גולשים, עצומות מקוונות ומחאה מאורגנת בפורומים באתרים אחרים היו בין הסיבות שהובילו להשקעה מחודשת של נטוויז'ן באתר. ב-2002 עזב שמשון את תפקיד העורך והוחלף על-ידי דביר וולק, שהוחלף כעבור כשנתיים ברונן שמיר.

ביוני 2004 עברה מערכת הבלוגים הגדולה ביותר בישראל דאז, ישרא-בלוג, להתאחסן בשרתי האתר ולהופיע בסרגל הכלים שלו, בתמורה להצבת פרסום בבלוגים. סרגל הכלים של האתר החל להיות מוצג גם בישרא-בלוג, פעולה שגררה את מחאות הבלוגרים. באוקטובר 2006 התפרסמה הודעה כי ישרא-בלוג נרכשה על-ידי האתר. בעת המכירה כללה מערכת ישרא-בלוג עשרות אלפי בלוגים פעילים, ודיווחה על ממוצע של כ-40,000 כניסות ביום ופרסום של כ-150 עד 180 אלפי פוסטים (קטעי טקסט) בחודש על-ידי הבלוגרים. ב-2005 החל האתר בשיתוף פעולה עם חברת ICQ, במסגרתו שווקה גרסה מיוחדת תוכנת המסרים ICQ. שיתוף הפעולה הסתיים ב-2007.

ב-8 במאי 2007, אחרי מיזוג נטוויז'ן-ברק ואחרי עיכובים שנמשכו חודשים, נחתמה שותפות בין האתר ובין ערוץ 10. לאתר ניתן שם חדש, נענע-10, והוחלט שהוא יהיה בשותפות מלאה של שני הצדדים. ערוץ 10 רכש 50% ממניות האתר לפי שווי של כ-22.5 מיליון דולר לאתר כולו, ו-50% מהמניות נותרו בידי נטוויז'ן. עם המיזוג מונה זאב חספר למנכ"ל האתר ולעורך-העל במקום יעל זכריה; רותי רודנר מונתה לסמנכ"לית התוכן; ובאוגוסט החליף רותם דנון את רונן שמיר כעורך הראשי.

עם חתימת ההסכם הורד מהרשת אתר האינטרנט של ערוץ 10, והוחל בשילוב תוכני הטלוויזיה של הערוץ באתר. מערכת התוכן של האתר החלה להתבסס גם על תוכני הערוץ. כתבי הערוץ החלו לעדכן במבזקים ובידיעות גם את מחלקת האינטרנט (לצד הטלוויזיה וכמה מתחנות הרדיו המקומיות), וחלקם, כמו רביב דרוקר וצ'יקו מנשה, החלו לכתוב בלוגים בישרא-בלוג. על הקישור בין חדשות הערוץ לאתר הופקד אורי רפאל, לשעבר ראש מחלקת החדשות ב-nrg. האתר גם החל לשמש פלטפורמת VOD לאכסון תוכני חברת החדשות ותוכני הערוץ בכלל. נכון לנובמבר 2007 שיתוף התכנים אינו מוחלט, ועד לתאריך זה המשיכו תוכני ערוץ 10 להופיע גם באתר וואלה, כפוף להסכם שיתוף תכנים שנחתם ב-2005.

האתר הוא בין הנצפים ביותר ברשת העברית, והוא פופולרי במיוחד בקרב קהל צעיר. במהלך השנים התחבט בין זהותו כאתר תוכן ובין זהותו כאתר שירותים. על-פי סקרי TIM, בשנת עלייתו לרשת היה לאתר השני הפופולרי אחרי וואלה, בהפרש של עד 10%. בראשית 2003 נחלש מול וואלה ו-Ynet ואיבד את המקום השני. מאז ועד 2007 התחרה באתר MSN על המקומות השלישי והרביעי. זאת, כאשר נתוני הכניסות לאתרים כוללים גם את הגולשים בשירותים החיצוניים של הוטמייל (באתר MSN) וישרא-בלוג (בנענע).

נענע ב"העין השביעית"

"מהפכת הקטיפה", מאת חנוך מרמרי, גיליון מס' 62, מאי 2006