"אני לא יודע", "אני לא זוכר", "הכל רשום אצל רשם החברות" – כך בחר ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) להשיב לשורה של שאלות בנוגע לזהות הבעלים של שניים מכלי התקשורת שייסד במו אצבעותיו, ושאותם ניהל. כץ אמר את הדברים ל"העין השביעית" בקיץ 2012, בשיחה שחלקים ממנה הובאו בכתבה רחבת היקף על קבוצת התקשורת המזוהה עימו, שמותגיה המרכזיים הם ערוץ 7 והשבועון החינמי הנפוץ "בשבע". שנה לאחר מכן, כשהוא מחוץ לכנסת, כץ עומד שוב בראשה של קבוצת התקשורת, אך מסרב אפילו להאזין לשאלות בנוגע לעסקיו החדשים-ישנים.

קבוצת ערוץ 7 ו"בשבע", המזוהה עם פלגיה החרד"ליים של תנועת ההתנחלות, היא גוף חריג בשדה התקשורת הישראלי: בדיקה שנערכה במסגרת הכנת מפת הבעלויות בתקשורת הישראלית של "העין השביעית" העלתה כי הקבוצה מורכבת מפירמידה של חברות שבראשה עומד תאגיד עלום הרשום באיי מרשל, מקלט מס המאפשר לבעלי חברות להסתיר את זהותם מעיני הציבור. כשנשאלו על זהות בעליהם, השיבו בכירי קבוצת התקשורת כי הם אינם יודעים או כי אין בכוונתם לחשוף את המידע.

יעקב כץ, ממקימי ומנהלי ערוץ 7 בימיו כרדיו פיראטי, כיהן במשך שנתיים כדירקטור בחברות הישראליות הפועלות תחת התאגיד מאיי מרשל – אך בשיחה עם "העין השביעית" הצהיר כאמור כי אינו יודע או זוכר מי הם בעליו של אותו תאגיד, הרשום תחת השם הולילנד-הולדינגס. כץ מונה לדירקטור בחברות הישראליות בימים שבהם הושלמה עסקת העברת השליטה בהן לתאגיד העלום, בסוף 2006, ופרש מהתפקיד שנתיים לאחר מכן, לקראת הבחירות לכנסת ה-18, שבסופן הושבע כחבר-כנסת מטעם מפלגת האיחוד-הלאומי.

חודשים אחדים לאחר ששוחח עם "העין השביעית", לקראת הבחירות לכנסת ה-19, התאחדה מפלגתו של כץ עם מפלגת הבית-היהודי – והוא נותר מחוץ לרשימה. זמן קצר לאחר מכן מונה לתפקידו הבא.

סקופ בעלון השבת

שבועות אחדים לאחר הבחירות קיבלו אוהדיו של כצל'ה איתות ראשון בנוגע לתוכניותיו לתקופה שאחרי החיים הפרלמנטריים. בראיון שהתפרסם ב-16 בפברואר 2013 בעלון השבת "שביעי" הוצג כץ לראשונה כ"יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת ערוץ 7". לדברי המראיין, נדב גלעד, כך הגדיר עצמו כץ בשיחה עימו.

"סקופ: הבחור מתכנן לשדרג בקרוב את העיתון ['בשבע'] וכן את אתר האינטרנט של ערוץ 7", הודיע לקוראים המראיין בשולי הראיון. יומיים לאחר שפורסם בעלון השבת, הועלה הראיון גם לאתר ערוץ 7, אך שם נחסך מהקוראים המידע על תפקידו החדש של כץ.

גורם בקבוצת ערוץ 7: "אתה אומר 'תפקיד', אבל לא היתה הצבעה, ואני לא יודע גם ממי הוא קיבל את המינוי – כץ הוא אחד ממקימי ערוץ 7 ואולי הוא יכול לקבל החלטות בעצמו"

בפועל, אומר גורם בקבוצת ערוץ 7 בשיחה עם "העין השביעית", עבור עובדי קבוצת התקשורת נוכחותו של כץ נעשתה מוחשית רק כחודשיים לאחר מכן, בסביבות חודש אפריל, במקביל להופעת שמו ותוארו החדש בתיבת הקרדיטים של "בשבע".

כשהוא נשאל מהי הגדרת תפקידו של כץ, משיב הגורם בתהייה. "האמת? לא יודע", הוא אומר. מעורבותו של כץ, גורס הגורם, מסתכמת נכון לעכשיו בעיקר בסוגיות של פיתוח עסקי, ולמיטב ידיעתו אינה פולשת לתחום המערכתי. "אתה אומר 'תפקיד', אבל לא היתה הצבעה, ואני לא יודע גם ממי הוא קיבל את המינוי – הוא אחד ממקימי ערוץ 7 ואולי הוא יכול לקבל החלטות בעצמו. לא היתה פה ישיבה או החלטה", אומר הגורם.

כיצד קיבל יעקב כץ תפקיד מידיהם של אנשים שלא הכיר או לא זכר רק כמה חודשים לפני כן? כיצד חודש הקשר עם בעליה העלומים של קבוצת התקשורת, ומיהם אותם בעלים? מה כולל התפקיד החדש? והאם, לרגל המינוי, קיבל  חבר-הכנסת לשעבר גם את המניות שבהן החזיק בעבר? שאלות אלו ואחרות הועברו ליעקב כץ, אך נותרו בלא מענה. יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת ערוץ 7 ניתק את השיחה עימו כשהוסבר לו מטעם מי היא מתבצעת, ומייצגיו מסרו ל"העין השביעית" כי אין ברצונו להתייחס לדברים.