הנהלת "מעריב" שוקלת לסגור את המקומון "זמן תל-אביב" בשל הפסדיו ומותירה אותו בחיים משיקולי תדמית, כך עולה מטענות עורכי-הדין איתמר נצר וגיא גרשון, באי-כוחה של אחוזת-הירש ישראל תשנ"ד בע"מ, בעלת "מעריב". הפרטים נכללים בתגובתם לבקשת הערעור שהגישה ההסתדרות לבית-הדין הארצי לעבודה בירושלים, בעניין אי-העסקתו של חגי מטר, לשעבר יו"ר ועד העובדים ב"מעריב".

"המקומון 'זמן תל-אביב' מקבוצת 'מעריב' הינו בין המקומונים המפסידים ביותר של הקבוצה, והוא היה ועדיין הינו על סף סגירה", נכתב בתגובה שהוגשה היום לבית-הדין הארצי. "משיקולים תדמיתיים החליטה המשיבה להמשיך להפעילו לעת עתה, וגם זאת תחת הנחת העבודה שיידרשו פעולות התייעלות וקיצוצים וכי תיתכן סגירתו בקרוב".

לפי תגובת באי-כוחה של החברה, שבשליטת שלמה בן-צבי, רק לאחר רכישת העיתון נוכח לדעת כי רשת המקומונים של "מעריב" אינה רווחית. "בשונה מן המצג שהוצג בפני המשיבה במסגרת המו"מ שקדם לעסקת מכירת פעילותה של קבוצת 'מעריב' למשיבה, כאילו פעילות המקומונים הינה פעילות רווחית", נכתב בתגובת החברה, "בפועל ולאחר שעסקת המכירה כאמור הושלמה, התחוור למשיבה כי פעילות המקומונים הינה פעילות מפסידה".

משום כך, מוסבר, הוחלט "לייעל את פעילות המקומונים", בין היתר על-ידי סגירת חמישה מהמקומונים וקיצוצים נרחבים בתקציבי היתר. לפי תגובת החברה, בקבוצת המקומונים של "מעריב" אוחדו תפקידי מנהלי המקומונים עם תפקידי מנהלי המכירות, "וכן נבחנת האפשרות לאחד כל תחומי הגרפיקה, ההגהה וההפקה של כל המקומונים באזור תל-אביב וצפונה".

כמו כן, נטען, הוחלט שלא להעסיק כתבים שכירים במקומונים, כפי שמטר הועסק לפני רכישת העיתון על-ידי בן-צבי. לטענת הנהלת "מעריב", זו גם הסיבה שמטר לא נקלט מחדש בעיתון. באי-כוחה טוענים כי הוכיחו בבית-הדין האזורי לעבודה שההחלטה שלא לקלוט מחדש את מטר היתה החלטה עניינית שאינה קשורה לפעילותו בוועד, אלא רק לשיקולים עסקיים המעדיפים פרילנסרים על פני כתבים שכירים. מעבר לכך טוענת הנהלת "מעריב", בין היתר, כי ארגון העיתונאים לא הוכיח שמטר הוא יו"ר ועד העובדים בעיתון.

"לא נפל כל פגם בענייננו בהחלטת בית-הדין הנכבד קמא, אשר הושתתה על הטענות והראיות שהועלו בפניו", נכתב בתגובה, המבקת מבית-הדין הארצי לדחות את בקשת הערעור.

33603-04-13