קלטת וידיאו שצילם כתב ערוץ 7, שתיעדה אירוע שהתרחש ביום שני האחרון סמוך לכביש המוביל לקבר רחל, נמצאת כרגע במעבדה בתל-אביב בניסיון לחלץ ממנה מידע מרבי ולהכריע בין שתי גרסאות סותרות. האחת, של שוטר משמר הגבול, והאחרת של חזקי עזרא, העיתונאי שצילם את הקלטת, הטוען כי הקלטת והמצלמה ניזוקו כתוצאה מחבלה מכוונת מצד השוטר.

לדברי עזרא, ביום שני הוא הגיע לסקר הפגנה שקיימו כשלושים פעילי ימין במחאה על שלא ניתן להם אישור לבקר בקבר רחל. כתמיד, העמיד עזרא את מצלמת הווידיאו שלו על חצובה, אחז במיקרופון של ערוץ 7, ותיעד את המתרחש. תחילה היו במקום, לדבריו, רק כשלושה חיילי מג"ב, וההפגנה לא היתה סוערת במיוחד. רק לאחר שהגיעה תגבורת של עוד כשמונה שוטרי מג"ב, הוחלט לפזר את ההפגנה.

מלמעלה: כתב ערוץ 7 חזקי עזרא ושוטר המג"ב שלטענתו שבר את מצלמתו; הכתב נעצר באשמת תקיפת שוטר . צילום: עמנואל מימון

מלמעלה: כתב ערוץ 7 חזקי עזרא ושוטר המג"ב שלטענתו שבר את מצלמתו; הכתב נעצר באשמת תקיפת שוטר . צילום: עמנואל מימון

"אני עומד באזור שבו עומדים המפגינים השלווים, לא בחזית, כשלידי עומד חבר-הכנסת אריאל, ומצלם באופן רגיל”, מגולל עזרא את גרסתו על מה שאירע, "כשבמרחק של שלושה-ארבעה מטרים ממני ניסה חייל לתפוס מפגין, ולאחר שהוא התחמק, הוא הרביץ לו, נתן לו מכה בראש, בלי שאותו מפגין עשה משהו". עזרא טוען ששוטר משמר-הגבול הבחין כי פעולותיו הונצחו על-ידי מצלמת ערוץ 7 ופנה לעברו. "הוא מגיע אלי, ונותן עם היד שלו מכה בשיא החוזקה למצלמה, מפיל אותה לרצפה ושובר אותה", מתאר עזרא, ומדגיש כי השוטר לא ביקש לראות קודם לכן את תעודת העיתונאי שהיתה ברשות הצלם.

כשהמצלמה על הרצפה, ניגש עזרא לשוטר מג"ב וביקש את פרטיו, אך נענה בסירוב. יתרה מכך, עד מהרה מצא עזרא את עצמו עצור ומעוכב לחקירה בטענה שהוא זה שתקף את השוטר, אף שלטענתו חוץ מלבקש את פרטיו האישיים, לא עשה דבר. לאחר כשעתיים של עיכוב וחקירה קצרה, שוחרר עזרא.

למחרת הגיש עזרא תלונה במחלקה לחקירת שוטרים על התקפת אזרח ופגיעה ברכוש, מסר עדות ודרש לפתוח בחקירה. "אם יסגרו את התיק", אומר עזרא, "נגיש בג"ץ. בחיים לא נתקלתי בדבר כזה. זה משהו מאוד חמור כשפוגעים בעיתונאים ומונעים מאיתנו להעביר לציבור את מה שקורה".

משה פינצ'י, דובר מג"ב, מסר בתגובה כי עזרא ניצל את היותו עיתונאי ולקח חלק פעיל בהפרת סדר ואי-ציות לחוק, ואף התעמת עם אחד השוטרים. לפי גרסת השוטר, אומר פינצ'י, עזרא היכה אותו במצלמה. דובר מג"ב ביקש להדגיש כי הוא מעביר מיוזמתו כל מידע שבידיו על האירוע למח"ש, כדי שהמקרה ייחקר.