העיתון "ידיעות אחרונות" החל להציע ללקוחותיו מינויי סוף-שבוע וחג, בדומה למסלול שמפעיל עיתון "הארץ" בשנים האחרונות. לדברי גורם במחלקה המסחרית של הטבלואיד הנפוץ, האפשרות לרכוש מינויי סוף-שבוע נפתחה בפני הציבור בשנה שעברה. עד לאחרונה, קוראים שרצו לקבל את מהדורת סוף-השבוע אל סף ביתם נאלצו לשלם גם עבור הגליונות היומיים של "ידיעות אחרונות".

בחודשים האחרונים מפעילה החברה "מבצע" בהיקף מוגבל שבמסגרתו לקוחות פוטנציאליים שמסרו את פרטיהם זכו במינוי סוף-שבוע חינמי למשך חודש. דרך נוספת שבה מנסים בקבוצת התקשורת למשוך לקוחות למסלול היא הענקת תווי קנייה בסך מאות שקלים למנויים חדשים שהתחייבו לשלם 69 שקל לחודש למשך שנה או שנתיים. לקוחות שיוותרו על התלושים יוכלו לרכוש מינוי סוף-שבוע גם ב-59 שקל לחודש.

ההשקה השקטה של המסלול החדש היא אחד מכמה מהלכים שביצעו בקבוצת התקשורת כדי להתמודד עם הידרדרות מעמדה של המהדורה המודפסת ולהתאים את המוצר לצורכי הלקוחות – שנכונותם לשלם עבור עיתון יומי נמצאת במגמת ירידה. בשנה האחרונה החלו ב"ידיעות אחרונות" להעלות לרשת את כתבות המגזין וטורי סוף השבוע, אחרי שנים ארוכות שבהן נמנעו מכך – בשונה מכל יתר היומונים מהזרם המרכזי.

פרסומת למינוי על מהדורת סוף השבוע של "ידיעות אחרונות", 2016 (צילום מסך)

פרסומת למינוי על מהדורת סוף השבוע של "ידיעות אחרונות", 2016 (צילום מסך)

בהליכים משפטיים שניהלה החברה מול עובדי בתי-הדפוס שלה הצהירו נציגי "ידיעות אחרונות" כי הקבוצה שרויה במשבר כלכלי, אם כי לא צירפו נתונים לגבי חריפותו.

בין היתר טענו בעיתון לפני כשנתיים כי כמות העמודים המודפסים בבתי-הדפוס של הקבוצה הולכת ומצטמצמת "מדי יום", וכי בתקופה של שנים אחדות הצטמקה בקרוב ל-20%. במקביל נאלצו ב"ידיעות אחרונות" להפיץ רבבות עותקים חינמיים מדי יום כדי לשמור על שיעורי החשיפה של העיתון ולמנוע מהמתחרה החינמי "ישראל היום" לפתוח פער בסקר ה-TGI.

מהדורת "ידיעות אחרונות" שנמכרת בחנויות קוצצה בשנים האחרונות פעמיים: פעם אחת כשהוחלט להסיר ממנה את המוספים "זמנים מודרניים", "זמנים בריאים" ו"מסלול", ופעם נוספת כשהוחלט לצמצם את מספר העמודים שלה ולוותר על חלק נוסף מהתכנים הזמינים במהדורת המנויים. מהלך צמצומים נוסף שנקטו בקבוצת מוזס הוא מכירת בית "ידיעות אחרונות" בתל-אביב וריכוז כלי התקשורת הבולטים של הקבוצה בבניין משרדים חדש באזור התעשייה בראשון-לציון.

לצד ההכנסות ממכירת הקרקע המבוקשת, שעליה ייבנה מגדל חדש כחלק ממתחם עזריאלי, ב"ידיעות אחרונות" מנסים לצמצם הוצאות באמצעות פיטורים של עשרות עובדים, ומהלך לאיחוד מערכות שטרם הושלם. לאחרונה דווח באתר "אייס" כי בתוך כחודשיים תיסגר מהדורת הדפוס היומית של "וסטי", העיתון בשפה הרוסית של קבוצת "ידיעות אחרונות", ותכניו יחלו להתפרסם ברשת.

לנוכח הקשיים להפיק רווחים ממנויי מהדורת הדפוס והצניחה במחירי המודעות, בקבוצת "ידיעות אחרונות" בחרו לפתח אפיקי הכנסות חדשים. הבולט שבהם הוא זה המכונה "תוכן שיווקי" או "שיתופי פעולה" – מכירה של כתבות מערכתיות לגופים חיצוניים – משרדי ממשלה, חברות גדולות וארגונים. בניגוד למתחרה "ישראל היום" ול"הארץ", ב"ידיעות אחרונות" נמסרת מלאכת הפקת התוכן השיווקי לידי כתבי ועורכי המערכת, שרבים מהם נאלצו לחבר ולחתום על ידיעות פרסומיות בשמם.