באולפן אתר "וואלה" יערכו מעתה שתי גרסאות למשדר הטלוויזיה "הפרלמנט" של האתר החרדי "בחדרי חרדים". גרסה אחת תמשיך להדיר את הנשים מהמסך, ואילו בגרסה אחרת פני הנשים ייראו.

באתר "כיפה" פורסם השבוע על הדרת פניה של העיתונאית שרי רוט ממשדר "בחדרי חרדים" שצולם באולפן "וואלה". כתבת האתר צולמה מאחור בלבד ותוך הצללתה, כדי שצופי האתר לא יוכלו לראות את פניה. אתמול פורסם באתר "כיפה" כי בשל הימנעות מצילום פני הכתבת במשדר, הוחלט ב"וואלה" לא לשלב את המשדר בערוץ היהדות של האתר.

מאז שוב השתתפה הכתבת רוט במשדר של "בחדרי חרדים", ושוב המצלמה הקפידה לא לחשוף את פניה, אף לא כאשר לקחה חלק פעיל במשדר, שאלה שאלות והביעה את דעתה. לכל היותר ניתן היה לראות את קצה אפה. לעומת זאת, כאשר הגברים באולפן דיברו, ובהם כתב "הארץ" יאיר אטינגר, המצלמה התמקדה בדמותם – מלפנים.

משדר של "בחדרי חרדים" בהפקת "וואלה" ובו פניה של הכתבת הפוליטית שרי רט מוסתרות מהצופים (צילום מסך)

משדר של "בחדרי חרדים" בהפקת "וואלה" ובו פניה של הכתבת הפוליטית שרי רט מוסתרות מהצופים (צילום מסך)

רוט עצמה, שהתראיינה לתוכנית הרדיו של גיא זוהר בערוץ 103FM, אמרה כי אינה רואה בהדרתה מהמסך השפלה, אלא התחשבות בקהל הגולשים באתר החרדי. כעת נראה כי הצדדים הגיעו לפשרה שתאפשר את המשך הפקת המשדר באולפן "וואלה" ושידורו הן באתר "בחדרי חרדים" והן באתר "וואלה". התוכניות של האתר החרדי יעברו עריכה לשתי גרסאות – אחת בלא פני נשים ואילו האחרת עם פני הנשים המשתתפות בהן.

"יש לנו הפקה משותפת עם 'בחדרי חרדים', הם מביאים את התכנים ואנחנו מספקים את הפלטפורמה", מסביר ינון מגל, העורך הראשי של אתר "וואלה". "בפעם הראשונה שעשינו את התוכנית הופתעתי לראות שהם מדירים את הפרשנית שלהם מהמסך, ולכן החלטתי לא לשדר את התוכנית אצלנו, למרות שההסכם איתם מאפשר לי לשדר. בפעם השנייה הייתי חכם לקראת מעשה והחלטתי שהם יערכו גרסה שלהם ואני אערוך גרסה משלי, שבה היא תופיע".

ינון מגל, ינואר 2013 (צילום: משה שי)

ינון מגל, ינואר 2013 (צילום: משה שי)

"אני לא נכנס לשיקולי העריכה שלהם", מוסיף מגל. "הם עורכים את התוכנית איך שהם רוצים ואני עורך כמו שאני עורך כל ראיון, בסטנדרטים שאנחנו מאמינים בהם ועובדים לפיהם".

אולפן "וואלה", שהושק לפני כחצי שנה, נחשב לחוד החנית באתר, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת המשאבים המשוקעים בו. על-פי הערכות, לצורך הקמתו הושקע סכום של 4–5 מיליון שקל. האתר משכיר את האולפן לגורמים מן החוץ, ובמסגרת זו נוצר שיתוף הפעולה עם "בחדרי חרדים".