איילה חסון, מגישה בשידור הציבורי, מצאה לנכון להחמיא לאם חטופה על שהחליטה להנמיך את עוצמת הביקורת שלה במאבקה לשחרור בתה משבי החמאס.
חסון אמרה את הדברים אתמול (19.1), בעת שהיתה אחת המגישות של המשדר המיוחד של כאן 11 לרגל שחרור שלושת החטופות הראשונות במסגרת העסקה שכרתה ישראל עם ארגון הטרור חמאס.
חסון, שדיברה מעמדת השידור בכפר עזה, התייחסה להתנהלותה של מירב לשם גונן, אמה של רומי גונן, אחת משלוש החטופות. לדבריה, "אמא של רומי עשתה שינוי בתחילת הדרך. בהתחלה היא דיברה בצורה שונה ואחר כך הבינה שהיא יורדת למדרון אחורי בהתבטאויות שלה ומשחררת את הכאב שלה בדרך אחרת והנה היום היא מחבקת את הבת שלה, זו החלטה לא פשוטה, זו אסטרטגיה לא פשוטה להורה, איך לנהוג, מה לומר ומה לא לומר, מה יזיק ומה לא יזיק".
שום דבר לא מכין אותך לראות את איילה חסון סוגרת חשבון עם אמא של רוני גונן תוך כדי שידור חזרה מהשבי. pic.twitter.com/9A548iXpAD
— ישראל פריי (@freyisrael1) January 19, 2025
בעקבות הדברים ספגה חסון ביקורת ברשתות החברתיות. העיתונאי העצמאי ישראל פריי צייץ ברשת החברתית טוויטר את קטע הווידיאו של דבריה של חסון וכתב: "שום דבר לא מכין אותך לראות את איילה חסון סוגרת חשבון עם אמא של רוני גונן תוך כדי שידור חזרה מהשבי". הציוץ זכה לתהודה גדולה והגיע לחשיפה של כ-420 אלף צפיות.
חסון, שבשנים האחרונות עברה מהפך והיתה לאחת הדמויות הבולטות במחנה אנשי התקשורת המזוהים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיבה בחריפות. בציוץ משלה בטוויטר גידפה את פריי, ואת ד"ר תומר פרסיקו שצייץ גם הוא בעקבות הדברים שאמרה ("יכול להיות שאילה חסון אומרת בשידור שמי שנמנע מלצעוק על הממשלה מקבל את הילד שלו ראשון?").
לפי חסון, מבקריה הם "שתי מכונות רעל מכוערות" שהשנאה העבירה אותם על דעתם. "מי צריך אוייבים עם רוע שכזה , לא אשתוק להסתה שלכם יותר. רעים", כתבה.
חסון המשיכה לגדף גם בתגובה שמסרה לפניית "העין השביעית". בתחילה שיגרה מניפסט ארוך בו ייחסה בטעות את אחת התגובות לעורך "העין השביעית", האשימה אותו בהסתה ואיימה בתביעת דיבה. לאחר שהועמדה על טעותה וכי לעורך "העין השביעית" או מי מעובדי האתר אין שום קשר לציוצים על אודותיה, טענה כי "העין השביעית" רודפת אותה בשל הקרבה המשפחתית של ד"ר פרסיקו לאחד הכתבים באתר.
לגופם של דברים, טענה חסון כי תמכה לאורך כל הדרך בעסקה לשחרור החטופים וכי כלל לא התכוונה למשמעות הדברים כפי שהובנו על ידי מבקריה.