הממשלה מינתה יושבת ראש (במילוי מקום) לרשות השנייה למרות שהיא אינה עומדת בתנאי הסף לתפקיד, ועל כן המינוי בטל. כך הודיע הערב הייעוץ המשפטי לממשלה לשר התקשורת שלמה קרעי.
ביום ראשון (4.8) אישרה הממשלה את מינוי ד"ר אודליה מינס לתפקיד ממלאת מקום יו"ר הרשות השנייה, לאחר שהיו"ר עדן בר-טל התפטר במפתיע, ככל הנראה בשל קיצוץ בשכרו. ההחלטה התקבלה למרות שד"ר מינס, חברת מועצת הרשות השנייה, חסרה את הניסיון הניהולי הנדרש על מנת להתמנות לתפקיד.
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו היא הגוף המפקח על הטלוויזיה והרדיו המסחריים, והממשלה מנסה מאז היבחרה להשתלט עליה במסגרת ניסיונות ההשתלטות הכלליים על התקשורת. השר קרעי ניסה להעביר בשנה שעברה חוק המבטל את הרשות השנייה, ומקים במקומה רשות פוליטית שהוא ישלוט בה. החוק נגנז עקב ביקורת חסרת תקדים אולם קרעי הבטיח לשוב ולקדמו.
"הואיל והממשלה איננה מוסמכת לאשר את מינויו של אדם שאיננו עומד בתנאי הכשירות המתחייבים על פי החוק הנוגע בדבר, מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות, ודינה בטלות. בשל כך, כניסתה לתפקיד של ד"ר מינס כיו"ר המועצה והפעלת סמכויות של יו"ר המועצה על ידה תהיה בניגוד לדין", כתב היום לקרעי עו"ד גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (ציבורי-מינהלי).
הייעוץ המשפטי לממשלה מדגיש כי גם מינוי במילוי מקום צריך לעמוד בתנאי הסף הקבועים לתפקיד. תזכורת זו חשובה במיוחד משום שממשלות נתניהו מתאפיינות בכך שהן נמנעות מאיוש תפקידים רבים ומעדיפים לנהלם באמצעות ממלאי-מקום. מנהל במילוי מקום הוא מטבע הדברים עצמאי פחות ותלוי יותר בגורמים הפוליטיים.
המכתב מזכיר גם כי ההחלטה על המינוי הפסול נעשתה בחטף, מבלי שתופיע על סדר היום של ישיבת הממשלה. למרות זאת, כבר בזמן אמת היה ידוע לשר ולממשלה כי הייעוץ המשפטי של משרד התקשורת הודיע על כך שמינס אינה עומדת בתנאי הסף לתפקיד. הייעוץ המשפטי לממשלה התריע עוד במהלך הישיבה כי המינוי פסול, אולם הממשלה התעלמה והחליטה למנות את מינס למרות שהיא אינה עומדת בכללים הקבועים בחוק.
עוד מתייחס המשנה ליועמ"שית לטענה שעלתה במהלך ישיבת הממשלה, לפיה יש דחיפות במינוי ובמועצת הרשות השנייה אין אף מועמד שעומד בתנאי הסף להיות יו"ר המועצה. לפי המכתב, מדובר בקביעה שקרית.
"עוד נטען בישיבת הממשלה כי הימנעות ממינויה של ד"ר מינס לתפקיד תפגע בעבודת המועצה, היות שאין חבר מועצה שעומד בתנאי הסף לתפקיד היו"ר", לשון המכתב, "בטענה זו אין ממש. ממיפוי ראשוני שנערך בלשכה המשפטית של משרד התקשורת עולה כי על פני הדברים, ארבעה חברי מועצה עומדים בתנאי הכשירות לתפקיד היו"ר (אף שיש לבחון את הדברים לעומק לפני שניתן יהיה
לנטוע מסמרות בעניין)".
מכתב הייעוץ המשפטי לממשלה מסכם וקובע כי ההחלטות שתקבל מינס יהיו בניגוד לדין.
השר קרעי הגיב מיד במכתב ובציוץ בטוויטר.
"הצעתך לראות בהחלטת ממשלה כבטלה באופן אוטומטי (void) ללא הליך ופסיקה של בית משפט המוסמך לכך, משמעה אנרכיה ואובדן כל עוגן מינהלי יציב. דרישה כזו סותרת את המקובל במשפט הישראלי משחר הקמת המדינה ומשמעותה שכל הרוצה לכפור בעצם כהונתו של בעל תפקיד כלשהו בשירות המדינה, יבוא ויכפור, גם בכהונת היועץ המשפט לממשלה ומשניו. אני מחויב להחלטות הממשלה וכך גם אתה".
על המכתב חתום קרעי, ד"ר לראיית חשבון, שככל הנראה לא התייעץ קודם עם מומחה למשפטים או לאזרחות. לפי התזה שמציע קרעי, הרשות המבצעת (הממשלה) היא הגורם העליון והמכריע, והיא עומדת מעל לחוק. תפיסת עולם זו אינה חדשה, היא מנחה את הממשלה מאז קמה בתחילת השנה שעברה ועומדת בבסיס ההפיכה המשטרית שהיא מנסה לחולל.
בניגוד לאנלוגיה שמנסה קרעי לעשות, מינוי היועץ המשפטי לממשלה ומשניו נעשה כדין וכחוק - בעוד מינויה של מינס נעשה שלא כדין ונגד החוק, וחברי הממשלה ידעו על כך בזמן שמינו אותה.