מדינת ישראל הודיעה לעיתונאי העצמאי ליאור קופלוביץ', המוכר בכינוי "אישתון", על כוונתה להעמידו לדין בכפוף לשימוע בעבירות של פגיעה בפרטיות והתחזות לעובד ציבור, כך עולה מבקשה שהגישה המדינה בהליך שכבר מתנהל נגד העיתונאי.

לפני כשלוש וחצי שנים נעצר ונחקר קופלוביץ' בחשד להטרדת עד, עבירה על חוק הגנת הפרטיות ועבירה של קשירת קשר לביצוע פשע. במסגרת עבודתו העיתונאית הגיע קופלוביץ' לביתה של החשבת הכללית לשעבר במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, שהעידה במשטרה בפרשת הצוללות וכלי השיט ("תיק 3000").

על פי החשד, קופלוביץ' הגיע אליה כאשר הוא נושא אקדח דמה והציג עצמו כ"שליח" שנשלח אליה מטעם "יוסי", רמיזה לכך שנשלח על ידי ראש המוסד יוסי כהן. קופלוביץ' פתח טאבלט והציג בפני החשבת מה שנחזתה להיות כתבה מ"הארץ- דה-מרקר", שלטענתו עמדה להתפרסם למחרת ועניינה "מסלול השוחד" בפרשת הצוללות. לפי ה"כתבה", החשבת לשעבר אישרה את מימון רכש ספינות המגן בתמורה לקבלת תפקיד בחברה ציבורית.

באותה "כתבה" פורסמו תמונות של עבאדי-בויאנג'ו, ראש המוסד כהן וראש הממשלה נתניהו. קופלוביץ' טען בפניה פעם נוספת כי נשלח להציג את הכתבה "על ידי יוסי" והוסיף כי בידי הכתבים וייץ ומגידו הקלטה לפיה נתניהו "סגר עם יוסי" את המינוי ליו"ר פסגות.

עוד לפי החשד, לשאלתה של עבאדי-בויאנג'ו כיצד הושגה הכתבה טען קופלוביץ' כי היא הוצאה, במשתמע על ידי המוסד, משרתי "הארץ". כשהתבקש על ידי החשבת לשעבר ובן-זוגה להזדהות השיב קופלוביץ': "אצלנו אין תעודות". עוד נחשד קופלוביץ' כי הצמיד לרכבה של עבאדי-בויאנג'ו מכשיר מעקב למשך מספר ימים, באופן שאפשר לו להתחקות אחר תנועותיה.

במשך חודשים ארוכים ניהל קופלוביץ' מאבק משפטי על החזרת הארכיון העיתונאי שלו, שהוחרם על-ידי השוטרים בעת שערכו חיפוש בביתו. לבסוף קיבל בית-המשפט את בקשתו ורכושו הוחזר לו למעט מספר פריטים שכוללים, בין היתר, מכשירי טלפון, מסמכים ורובה אוויר.

לאחרונה הגישה המדינה, באמצעות רס"ן ערן בוחניק מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, בקשה להארכת "תוקף התפוסים" שנותרו בידיה, לקראת העמדתו לדין של קופלוביץ'.

בהקשר זה ציין חוקר להב 433 כי מפרקליטות המדינה נמסר שב-19.11.2023 נשלח לקופלוביץ' מכתב יידוע על כוונה להעמידו לדין בעבירות של פגיעה בפרטיות והתחזות לעובד ציבור ועל זימונו לשימוע. מהמכתב עולה כי בפרשה, שקיבלה את הכינוי "נוטר טינה", ויתרה המדינה על אישומו של העיתונאי בהטרדת עד וקשירת קשר לביצוע פשע.

נכון ל-14.2.24, הוסיפו בפרקליטות, קופלוביץ' טרם העביר טיעונים בכתב בבקשה להימנע מהגשת כתב אישום וככל הידוע לפרקליטות הוא אף אינו מיוצג.

קופלוביץ' לא היה מעוניין להגיב.

6324-08-20