לבקשת משטרת ישראל, חתמה שופטת בית משפט השלום בבאר שבע רחלי טיקטין על צו איסור פרסום בכל הנוגע למחבלים הנחקרים במסגרת החקירה הביטחונית של מתקפת חמאס בשבת ה-7 באוקטובר.

לפי הודעת המשטרה, החקירה, אותה היא מכנה "חקירה לאומית", משותפת כמעט לכל גופי הביטחון בישראל: המשטרה, שירות הביטחון הכללי והצבא: "חקירת אירועי הטרור שבמהלכם מחבלים חדרו ליישובים ובסיסי צה"ל, רצחו חטפו וביצעו פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה, מנוהלת על ידי יחידה להב 433 בשיתוף שב"כ, משטרת מחוז ש"י, ימ"ר מרכז, פח"ע ימ"ר דרום ויחידות צה"ל".

צו איסור הפרסום הוטל על כל פרט שיכול לזהות את הנחקרים במסגרת החקירה, בין אם נעצרו על פי הדין הפלילי או על פי חוק לוחמים בלתי-חוקיים, וכן גם על כל פרט שהללו מסרו לחוקרים. תוקפו של הצו עד ל-20 בנובמבר, אם כי לאור התנהלות המשטרה בעבר סביר להניח כי יבקשו להאריכו. לפי הפרסומים, בישראל מוחזקים כ-300 משתתפים בטבח, מתוכם כ-55 אנשי חמאס.

עד כה פורסמו בכלי התקשורת, כמו גם על ידי שרים בממשלה, ציטוטים ואף קטעי וידיאו שנטען שמקורם בחקירות מחבלים שהשתתפו בטבח שמחת תורה. הפרסומים נמשכו גם לאחר הוצאת הצו ביום שני, זאת למרות שמקורם במערכת הביטחון עצמה, זו שאחת הזרועות שלה ביקשה את הוצאת צו איסור הפרסום.