זה היום השישי ללחימה, מניין ההרוגים הרשמי עומד על 1,200, בזמן שההערכות על חטופים לעזה נעות בין 100 ל-150 איש. בין הנרצחים, הנעדרים והחטופים גם עיתונאים וצלמי עיתונות. עד כה ידוע על שני הרוגים ושלושה נעדרים.

אתמול (רביעי) הודיע תאגיד השידור על מותה של איילת ארנין ששימשה בתפקיד עורכת המשנה בחטיבת החדשות. ארנין, בת 22, נרצחה במתקפה על פסטיבל "נובה" בקיבוץ רעים.

"קיבלנו היום בכאב גדול את הידיעה על מותה של חברתנו, איילת ארנין, אשת חטיבת כאן חדשות, שנרצחה במתקפת הטרור המחרידה בעוטף עזה בשבת", ספדו לה בתאגיד השידור הציבור. "איילת הגיעה אל מערכת כאן חדשות לפני כשנה, ושימשה עורכת משנה במהדורת חדשות הערב בכאן 11. איילת הייתה סמל למקצועיות, חריצות ושאפה תמיד לשלמות בעבודתה ואהובה מאוד על כולנו".

קודם לכן, ביום שלישי, הודיעו ב"ישראל היום" על מותו של צלם העיתון, יניב זוהר, תושב הקיבוץ נחל עוז. זוהר, בן 54, נרצח יחד עם אשתו יסמין ובנותיו, קשת ותכלת. בנו של זוהר ניצל כי יצא לריצת בוקר וכשהחלה המתקפה תפס מחסה בבית אחר בקיבוץ.

"יניב זוהר איש מוכשר, אהב את הארץ, שירת בנחל, אהב את נחל עוז, אהב את העוטף", ספד לו חברו הקרוב הצלם יהודה פרץ. "הראה לכל העולם דרך עינית המצלמה כשעבד בסוכנות הידיעות AP את כל ההסלמות שהיו פה עד שעבר לעבוד במערכת 'ישראל היום'".

נעדרים וחטופים

צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" רועי עידן, תושב קיבוץ כפר עזה, נעדר מאז החלה המלחמה בדרום. עידן נעדר עם בתו בת השלוש, אביגיל. אשתו, סמדר, נרצחה בביתם בזמן שילדיהם הסתתרו בארונות בבית. עידן הספיק לצלם את הפלישה לקיבוץ והעביר את החומרים למערכת, לפני שאבדו עקבותיו.

"מתפללים לשלומו של רועי עידן", נכתב בעמוד הטווויטר של ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל. "רועי, שמתגורר בקיבוץ כפר עזה, יצא מביתו כדי לתעד את המחבלים שחדרו לקיבוץ באמצעות מצנחי רחיפה. המחבלים רצחו את סמדר, אשתו של רועי ואנו חוששים שרועי ובתו אביגיל, רק בת שלוש, נחטפו לרצועה".

נעדרת נוספת היא שי רגב, עורכת אתר TMI מעריב ועיתונאית במעריב אונליין. רגב, בת 25, נעדרת יחד עם בן זוגה, ניר פורטי, לאחר ששהתה בפסטיבל "נובה" בקיבוץ רעים.

"החדשות האחרונות הן שאחות של ניר פורטי, בן זוגה של שי שהיה איתה במסיבה, התקשרה אליי וסיפרה שאנשים אספו חפצים מאתר המסיבה", סיפרה אמה של רגב, אפי, בשיחה עם "מעריב" שפורסמה שלשום. "היא מצאה את התיק של ניר, ולידו גם פאוץ', כלי רחצה וכפכפים. היא צילמה את הפריטים האלה, זיהיתי שהם של שי והיא לקחה אותם. מעבר לזה, אנו לא יודעים כלום".

עוד אמרה אמה של רגב: "היא דיברה איתי בפעם האחרונה ב־8:00 בבוקר בשבת, אמרה 'אמא, אנחנו מנסים לעוף מפה, נכנסנו לרכבים אבל יש פקק מטורף'. אמרה 'אמא אני אוהבת אותך', והשיחה נותקה. וזהו. מאז אני לא יודעת מה איתה".

עדכון, 14.10: רגב הוכרזה כאחת הנרצחות בהתקפת חמאס. "אמא של שי, אפי, סיפרה: 'היא דיברה איתי בפעם האחרונה ב-8:00 בבוקר בשבת, אמרה 'אמא, אנחנו מנסים לעוף מפה, נכנסנו לרכבים אבל יש פקק מטורף'. אמרה 'אמא אני אוהבת אותך', והשיחה נותקה. וזהו'", נכתב בדיווח על מותה של רגב ב"מעריב".

גם עודד ליפשיץ, בן 83, ממייסדי קיבוץ ניר עוז ועיתונאי בדימוס, נעדר מאז שבת יחד עם אשתו יוכבד (יוכ'קה), מורה לצילום. נכדו, שוער העבר, דניאל ליפשיץ, שיתף בחשבון האינסטגרם שלו כי החשש הוא שהשניים נחטפו על ידי ארגון חמאס.

“אלה הסבים שלי, יוכבד ועודד ליפשיץ. הם מקיבוץ ניר עוז. הם האנשים הכי מדהימים שיש ותומכי השלום אשר מוכנים להקריב הכל למען זה", כתב ליפשיץ בסטורי באינסטגרם. "הבית מאחוריהם הוא הראשון לגדר. אנשי אומץ, חלוצים אשר הרחבת הארץ והקיבוציות הם ערכים עליונים עבורם. עכשיו הבית כבר שרוף כולו וככל הנראה הם נמצאים בצד השני של הגדר. אם למישהו יש מידע, אנא שתפו".

"במשך שעות לא ידענו מה מצבם של סבא וסבתא שלי", הוסיף ליפשיץ בראיון שקיים אתמול עם ערוץ הספורט. "אפילו היום אנחנו לא באמת יודעים. שניהם אנשים שצריכים טיפול רפואי, ביחד עם עוד המון אנשים מהקיבוץ. הבית שלהם נחרב לגמרי, ראיתי תמונות וחוץ מכמה קירות אין שם שום דבר".