אף שעיתון הסאטירה "האוניון" הכריז על עצמו כ"מקור החדשות הטוב ביותר באמריקה", למעשה מעולם לא זכה בפרס המכובד ביותר בעיתונות האמריקאית: הפוליצר. לא שהוא לא ניסה.

"הניו-יורק טיימס" מדווח כי עורכי "האוניון" הגישו את כתביהם כמועמדים לוועדת הפרס, לעתים בקטיגוריות שבהן הם מסוגלים לזכות, כמו למשל קטיגוריית הפרשנות, ולעתים תוך מתיחת גבולות הגדרתן של קטיגוריות מסוימות, למשל קטיגוריית שירות לציבור.

במטרה לשים סוף להתעלמות ועדת הפרס מהמצוינות העיתונאית של העיתון, הצהיר "האוניון" כי יפתח בקמפיין מתוקשר למען הענקת הפרס הנחשק לעיתון. בין האנשים שהתגייסו למען המטרה: קוראים מסורים, סלבריטאים, מנהיגים מרחבי העולם והשדולה "אמריקאים למען הגינות בחלוקת פרסי העיתונות".

הסיבה להשקת הקמפיין היא חגיגות 1,000 גליונות לעיתון – או מה שהעורכים חושבים שעשוי להיות הגיליון האלף של העיתון. הם טוענים כי אינם יודעים בדיוק ושלא ממש אכפת להם.

רשימת המפורסמים שהשתתפו בסרטון הווידיאו למען "האוניון" היא, שלא במפתיע, אקלקטית למדי. בין המשתתפים ניתן למצוא את גייל קינג, שמוצגת כמגישת תוכנית רדיו וחברתה הטובה של אופרה וינפרי, ואת מיכאיל סקשווילי, נשיא גיאורגיה. לדברי העיתון, ג'וזף ר. ביידן, מעריץ נודע של העיתון וסגן נשיא ארה"ב, ומי שמוצג בעיתון כבטלן רודף שמלות, היה בלתי זמין.

"אנחנו משקיעים את כל ממוננו בקמפיין", אמר סת רייס, כתב ראשי בעיתון.

בגיליון של השבוע הבא עתידה להתנוסס פרסומת על פני עמוד של "אמריקאים למען הגינות בחלוקת פרסי העיתונות". השדולה מגדירה את עצמה כ"כלב שמירה ללא מטרות רווח המחויב לחשיפת אנשים הנוטלים חלק בהענקת פרסים בלתי הולמת" ותיקון העוולות הנגרמות כתוצאה מכך. "אם לומר זאת בפשטות, הגיע הזמן שוועדת הפרס תפסיק עם האדישות, ההזנחה והדעות הקדומות", מצהירה הפרסומת.

מערכת "האוניון" אף מבקשת מ"אזרחים מודאגים" לחתום על מכתב ולשלוח אותו ל"זבלים" שיושבים בוועדת הענקת פרסי הפוליצר שבאוניברסיטת קולומביה.