הטענות הקשות שהעלה ראש מערכת החדשות לשעבר ב"וואלה", רועי שושן, נגד האתר שפיטר אותו, לא יבואו לידי בירור בבית המשפט. התביעה שהגיש שושן בבית הדין לעבודה הסתיימה אתמול (3.7) בפשרה חסויה לפני שהתקיים דיון ההוכחות בתיק.

לפני קרוב לשנתיים הגיש שושן תביעה בסך 140 אלף שקלים נגד חברת וואלה תקשורת בע"מ, המפעילה את האתר, בטענה כי פוטר שלא כדין. לפי שושן, הוא פוטר על-ידי עורך האתר ערן טיפנברון, שנכנס לתפקידו זמן לא רב לפני כן, בין השאר על רקע סיקור משפט המו"לים, שבו עלה שמו של טיפנברון שוב ושוב כעורך נוח עבור בעלים המעוניין להשתמש בכלי התקשורת שבבעלותו לאינטרסים זרים.

עוד טען שושן בתביעתו כי טיפנברון "פעל לקידום אינטרסים אישיים" של איש עסקים המיודד עם בעל האתר אלי עזור וכן פעל לקידום האינטרסים של חברה מסחרית שראשיה מצויים בקשרים מסחריים עם "וואלה".

ליאור לנדנברג (צילום: ראובן קסטרו)

ליאור לנדנברג (צילום: ראובן קסטרו)

שושן ביסס את טענתו לכך ש"וואלה" פיטרה אותו שלא בתום לב בין היתר על כך שבאותו היום ממש שבו אמור היה להתקיים השימוע שלו, ב-8.4.2021, כבר דווח ב"גלובס" כי שושן פוטר וכי מסתמן שנמצא לו מחליף, העיתונאי ליאור לנדנברג, שאכן מונה בסופו של דבר לתפקיד.

"השימוע של מר שושן, שממילא לא התקיים, גם לא תוכנן להתקיים בלב פתוח ובנפש חפצה", טען בא-כוחו עו"ד אייל וייס בכתב התביעה. "ההחלטה על פיטוריו של מר שושן התקבלה מבעוד מועד". בהמשך החלו לייצג את שושן עורכי-הדין אמיר בשה ולירון בק.

בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות עו"ד טליה יונתן-דגן, הכחישה החברה המפעילה את "וואלה" כל מניע זר לפיטורי שושן. לפי האתר, מדובר בתביעה "שכיחה", של "עובד אשר זומן לשימוע לאחר שחזר בו מהסכמה עקרונית אודות סיום העסקתו בהסכמה, ופוטר מעבודתו מטעמים עניינים ולאחר שעשה כל שלאל ידו כדי לסכל את הליך השימוע וכיום מלין בגין סיכולו".

לפי "וואלה", "עם חלוף הזמן, החלו להתעורר אצל טיפנברון ספקות באשר למידת התאמתו של שושן לתפקיד ולעבודה לצידו כראש מערכת החדשות" ולאחר הבחירות הודיע העורך לשושן כי "הוא הגיע למסקנה כי שיתוף הפעולה ביניהם אינו משרת את האתר" ועל כן טוב אם ייפרדו.

אשר לטענות של שושן למניעים זרים, ב"וואלה" הבהירו כי "כל טענות התובע המבקשות לקשור בין סיום העסקתו לבין שיקולי עריכה ו/או סיקור ובפרט סיקור משפט נתניהו, נטענות בעלמא ואינן אלא עורבא פרח". במענה לטענות של שושן לגבי התערבויות של טיפנברון בעריכת האתר לטובת אינטרסים אישיים של עזור ואחרים, ב"וואלה" השיבו כי "עצם העלאתן מעידה כשלעצמה על תפיסת המציאות הלקויה של שושן".

אלי עזור (צילום: מרים אלסטר)

אלי עזור (צילום: מרים אלסטר)

בחודש דצמבר 2021 קיבל שושן חיזוק בלתי צפוי, כשתומר חבאני, סמנכ"ל הכספים לשעבר של "וואלה", הגיש תביעה בסך כ-225 אלף שקלים נגד החברה. בין היתר טען חבאני, באמצעות עורכי-הדין צבי הלפגוט ושי אדרי, כי חברת וואלה תקשורת בע"מ הטעתה את בית-הדין לעבודה כשטענה כי פיטוריו של ראש מערכת החדשות, רועי שושן, היו כדין ובתום לב. בפועל, טען חבאני, התקשרה החברה עם מחליף לשושן עוד לפני שפוטר בידי העורך הראשי ערן טיפנברון.

המחליף, כאמור, הוא ליאור לנדנברג, ובעקבות בקשת שושן חויבה "וואלה" להציג את הסכם ההעסקה עמו. ההסכם, כך התברר, נחתם ב-12.4.21, כלומר אחרי פיטוריו של שושן. אולם מתצהיר שהגיש לנדנברג לפני ימים אחדים עולה תמונה אחרת.

תומר חבאני בבית-הדין לעבודה, 3.7.23 (צילום: אורן פרסיקו)

תומר חבאני בבית-הדין לעבודה, 3.7.23 (צילום: אורן פרסיקו)

לפי תצהירו של לנדנברג, שבעצמו עזב את "וואלה" לאחרונה, "המגעים להתקשרות בחוזה עבודה בין וואלה וביני החלו למיטב זיכרוני בתחילת חודש מרץ 2021 אל מול גורם בהנהלת קבוצת וואלה", במילים אחרות, לנדנברג אישר כי עוד לפני הבחירות לכנסת התנהלו מולו מגעים לגיוסו ל"וואלה".

"ההסכמה הסופית הייתה ב-4-5.4.21", ציין לנדנברג בתצהירו, "אני זוכר תאריך זה מכיוון שבדיוק אז נולד בני. החתימה הפורמלית על חוזה הייתה לאחר מכן, אני לא זוכר בדיוק מתי". כלומר, מחליפו של שושן הצהיר כי הגיע ל"הסכמה סופית" על כניסתו ל"וואלה" כמה ימים לפני מועד השימוע שבו אמורה היתה הנהלת האתר לשקול את סיום העסקתו של שושן.

אתמול נפגשו הצדדים בבית-הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו (היושב בבת-ים). מלבד שושן וטיפנברון הגיעו להעיד מטעמו של התובע גם לנדנברג וחבאני. עוד בטרם החל הדיון הציעה השופטת קארין ליבר-לוין לשני הצדדים לבדוק היתכנות לפשרה. על אף ספקנות שגילו באי-כוח הצדדים, הם הסכימו לנסות וכל הנוכחים למעט באי-כוח הצדדים התבקשו לצאת מהאולם.

לאחר כשעה של דיונים, במהלכם יצאו באי-כוח הצדדים כדי לשוחח עם התובע מחד ועם טיפנברון מאידך, ולאחר שעו"ד יונתן-דגן נראתה משוחחת בטלפון עם גורם בלתי-ידוע, הודיעו הצדדים לביה"ד כי הגיעו להסכמות וכי הם מבקשים לדחות את התביעה ללא הוצאות.

ההסכם נותר חסוי ואין לדעת כמה הסכימה "וואלה" לשלם לשושן.

14582-10-21