רותם שטרקמן, סגן עורכת "דה מרקר", וחברת עיתון הארץ בע"מ, המוציאה לאור את העיתון הכלכלי, ישלמו 20 אלף שקלים ליצחק גבאי, שהגיש תביעה נגדם אחרי ששטרקמן זיהה בטעות את גבאי כאדם אחר בעל אותו שם, שהצית את בית-הספר הדו-לשוני בירושלים.

בתחילת השנה, אחרי שאיש התקשורת ינון מגל יזם קמפיין תרומות למימון ההגנה המשפטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהליכים הפליליים נגדו, כתב שטרקמן בטור סיכום חדשות היום שהופיע באתר "דה מרקר" כי "מי שרשומה כמקבלת תרומות בשם מגל היא עמותת מוסרי - ארגון זכויות אדם יהודי שהוקמה על ידי ארגון בצלמו, אחד משני מורשי החתימה של 'מוסרי' הוא יצחק גבאי שהורשע בהצתת בית הספר הדו-לשוני".

עוד קודם לכן באותו היום פרסמה עו"ד גליה שמילוביץ ציוץ שבו כתבה: "הכסף שמגויס עבור נתניהו יועבר לעמותת 'מוסרי - ארגון זכויות אדם יהודי'. מבדיקה קטנה בגיידסטאר וגוגל עולה, כי אחד מחברי הוועד המנהל, ומורשה חתימה על שיקים הצית בעבר את בית הספר הדו לשוני בירושלים, והודה בביצוע עבירות מין במתנדבת. מעניין אם נעשתה בדיקה עיתונאית על העמותה? מומלץ".

שמו של מורשה החתימה בעמותה הוא אמנם יצחק גבאי, אך לא מדובר ביצחק גבאי שהורשע בהצתת בית-הספר הדו-לשוני בירושלים. גבאי הגיש, באמצעות עו"ד ארמונד ברמוחא, תביעה בסך 200 אלף שקלים נגד "דה מרקר", שטרקמן ועו"ד שמילוביץ'.

שטרקמן ו"דה מרקר" טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין פז מוזר ומיה כץ, כי הקטע על גבאי בטור הופיע במשך 20 דקות בלבד, ומיד עם התברר הטעות הוסר. עוד ציינו כי בטור למחרת פורסם "תיקון טעות והתנצלות". עו"ד שמילוביץ טענה, באמצעות עו"ד אושרת קירמה, כי כלל לא ציינה את שמו של גבאי בציוץ ואף טענה כי נדרשת בדיקה עיתונאית. הטעות בזיהוי, טענה, היא "במתחם הסביר".

לפני שבועות אחדים הודיעו הצדדים לבית-המשפט שהגיעו להסכמה לפיה הנתבעים "מתנצלים על הטעות ומבהירים כי התובע מעולם לא הורשע בעבירות שיוחסו לו בפרסום". במסגרת הפשרה התחייבו "דה מרקר" ושטרקמן כי יעבירו לידי גבאי את נוסח ה"תיקון והתנצלות" וכי עו"ד שמילוביץ תשלח לו מכתב התנצלות בנוסח מוסכם.

עוד כללה הפשרה פיצוי של 20 אלף שקלים מצד "דה מרקר" ושטרקמן וכן פיצוי בסך 3,000 שקלים מטעם עו"ד שמילוביץ. בית-המשפט נתן להסכם תוקף של פסק-דין.

4789-06-22