ראשי הנהלת תאגיד השידור הציבורי הגיבו אתמול (שלישי) במכתב לשר התקשורת שלמה קרעי (ליכוד) על האשמותיו נגד השידורים בערבית. במכתב טענו יו"ר מועצת התאגיד גיל עומר והמנכ"ל גולן יוכפז כי "תפקידו של שר התקשורת במדינה יהודית ודמוקרטית אינו לשמש עורך ראשי של שידורי תאגיד השידור הציבורי".

המכתב מתייחס לאיום של קרעי לפעול נגד ערוץ מכאן 33 בערבית של התאגיד. שר התקשורת טען כי השידורים בערוץ "נראים כמו שידורים הממומנים על ידי הרשות הפלסטינית".

"כידוע לך, מטרת חוק השידור הציבורי הישראלי היא למנוע כל התערבות בתכנים המשודרים בתאגיד מצד גורמים פוליטיים, ובכלל זה למנוע גם התערבות פסולה מצד שר התקשורת", כתבו עומר ויוכפז במכתב. "אין לנו אלא לראות במכתבך זה, בהתבטאויותיך לאורך החודשים האחרונים, ובפניותיך הקודמות בהקשרי תוכן שידורי התאגיד, ניסיון נוסף להפר קביעת חוק זו".

"שידורי תאגיד השידור הישראלי בשפה הערבית יוסיפו להיות שידורים מקצועיים, אמינים, מדויקים, רלבנטיים, נטולי השפעה פוליטית, המשקפים את חיי הערבים אזרחי ישראל ואת מרקם היחסים העדין שבין כל חלקי החברה", סיכמו מנהלי התאגיד את מכתבם לשר.

מנכ"ל תאגיד השידור גולן יוכפז והיו"ר גיל עומר בכנס ארגון העיתונאים להצלת השידור הציבורי, תל-אביב, 29.1.23 (צילום: שבי גטניו)

מנכ"ל תאגיד השידור גולן יוכפז והיו"ר גיל עומר בכנס ארגון העיתונאים להצלת השידור הציבורי, תל-אביב, 29.1.23 (צילום: שבי גטניו)

מתקפותיו של קרעי נגד השידורים בערבית הן רק האחרונות בשורה של ניסיונות מצידו לפגוע בשידור הציבורי בישראל. כבר מיד כשנכנס לתפקידו הצהיר כי הוא מעוניין לחסל את השידור הציבורי בישראל, ניסה לסגור את חטיבת הטלוויזיה ולעצור את הפקות המקור, ניסה לפגוע ברדיו הציבורי ובתקציבי התאגיד ומעכב מינויים במועצת התאגיד.

בפברואר האחרון התנהלה חלופת מכתבים דומה בין השר קרעי לבין ראשי התאגיד. אחרי שקרעי איים לפגוע בעצמאותו של התאגיד, כתבו לו עומר ויוכפז: "המכתב, כך נדמה, הוא שיאו של הליך מתמשך, מצידך ומצד מי מטעמך, לפגוע בכל דרך בתאגיד השידור הישראלי ובהישגים יוצאי הדופן שאליהם הגיע מאז הקמתו".

ההליך, כך נראה, נמשך.