המושב הראשון של הכנסת ה-25 כבר מאחורינו, ורובנו זוכרים ממנו בעיקר את ועדת החוקה והדיונים הסוערים על חוקי המהפכה המשפטית. מה עוד ניתן ללמוד על חברי הכנסת מהמפלגות השונות, מי השתמש בכלים הפרלמנטריים עבור הציבור ומי לא טרחה להגיע להצבעות?

השבוע פרסמנו את מדד ה"פרלמטר" של "שקוף", שמגלה מי הובילו את המשכן בהיקף העבודה ומי מדשדשים מאחור. הפרויקט כלל ניתוח נתונים של פעילות חברי הכנסת, ובחלקו הראשון בדקנו, בין היתר, מי הייתה המפלגה המובילה בפעילות הפרלמנטרית.

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נמצאת בתחתית הרשימה של מדד "שקוף", למרות ההתחזקות בסקרים. חדש-תע"ל מובילה, ואיתה ש"ס ממפלגות הקואליציה ואילו יש עתיד הגיעה למקום האחד לפני האחרון בדירוג הכללי. בחרנו לבדוק גם את הפעילות של השרים לשעבר שחזרו לספסלי המליאה ושבו להיות ח"כים מן המניין. מצאנו שכמו רבים מהשרים לשעבר, גם 22 השרים לשעבר בכנסת ה-25 לא מצטיינים, בלשון המעטה, בפעילות הפרלמנטרית.

וגם, ועדת האתיקה ממשיכה להתחמק מבדיקת מימון הטיסות שקיבלו חברי הכנסת. הוועדה הוקמה לאחר הזנחה של חמש שנים ארוכות, ובזמן זה לא נבדק חשש לניגוד עניינים לגבי מימון הטיסות של הח"כים. כעת, בתנועה לאיכות השלטון פנו ליו"ר הכנסת בבקשה לחייב את ועדת האתיקה לבדוק את הנסיעות בדיעבד.