פרשת האזנות הסתר של "ניוז אוף דה-וורלד" בבריטניה: סגירתו הדרמטית של השבועון, הנפוץ בבריטניה, אינה מצליחה לסתום את הגולל מעל הפרשה המאיימת על אימפריית התקשורת של רופרט מרדוק, ניוז-קורפ, שהחזיקה בעיתון באמצעות ניוז-אינטרנשיונל.

בעקבות הלחץ הציבורי והפוליטי הגובר על ניוז-קורפ, הפנתה אמש הממשלה הבריטית את הצעת המחיר של רופרט מרדוק לרכישת BskyB לנציבות התחרותיות. עסקת הרכישה של חברת הטלוויזיה בלוויין, המפעילה את ערוץ החדשות סקיי, היא מהמשמעותיות של ניוז-קורפ, המחזיקה כבר בנתח מהחברה.

ג'רמי האנט, שר התרבות הבריטי, אמר לחברי הפרלמנט כי יפנה את הצעת ניוז-קרופ לנציבות התחרותיות כחצי שעה בלבד לאחר שנודע לו כי התאגיד דחה את הצעתו לפיצול סקיי-ניוז. אמש רמז קמרון כי סבלנותה של הממשלה כלפי ניוז-קורפ פוקעת ואמר כי לפני הגשת הצעה לרכישת BskyB, על התאגיד "לסדר את הבלגן" שנוצר.

,

"כל מה שיש לי לומר הוא שאם אני הייתי מנהל את החברה הזאת כרגע, עם כל הבעיות והקשיים והבלגן שישנם, הייתי חושב שיש לערוך ניקוי יסודי לפני שעוברים לצעד התאגידי הבא. כך אני הייתי נוהג אם הייתי מנהל את החברה. אך כל שהממשלה יכולה לעשות הוא לנהוג על-פי ההליכים התקניים, וזה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים לעשות", הוסיף קמרון.

בו בזמן נמשך ויכוח מר בניוז-אינטרנשיונל בנוגע לשאלת זהותם של בעלי התפקידים שנחשפו לתכתובת מיילים מ-2007, שרמזה על כך שעיתונאי "ניוז אוף דה-וורלד" היו מעורבים במענק שוחד למשטרה. תכתובת האימיילים שוחזרה במהלך חקירה פנימית שנערכה בניוז-אינטרנשיונל בשנת 2007 בנוגע להאזנות הסתר שערך העיתון.

כמו כן דווח כי ג'ון צ'פמן, שעזב בשבוע שעבר את תפקידו כמנהל המחלקה המשפטית של העיתון, שוקל להגיש תביעה נגד "הטיימס" לאחר שזה קשר את עזיבתו לעובדה שהיה מעורב בחקירה ב-2007. בעל תפקיד נוסף שהיה מעורב בחקירה בשנת 2007 הוא קולין מילר, עורך "ניוז אוף דה-וורלד" עד לסגירתו. מילר עתיד לטעון כי מעולם לא קרא את תוכן המיילים הללו, ששוחזרו על-ידי מנהל משאבי האנוש של העיתון, דניאל קלוק.

"הגרדיאן" ממשיך ומדווח על כך שמשטרת המטרופולין של לונדון האשימה את ניוז-אינטרנשיונל בשיבוש החקירה בנושא שחיתות משטרתית על-ידי הדלפת פרטי חקירה חסויים אל כלי התקשורת. על-פי גורמים במשטרה, ניוז-אינטרנשיונל רקמה במכוון "קמפיין שמטרתו שיבוש החקירות בנוגע לכסף שעיתונאים מושחתים העניקו לשוטרים מושחתים, וכך הסיטה את תשומת הלב משאר ההתרחשות", הצהירה משטרת המטרופולין של לונדון.

ככל הנראה, החקירות על אודות מקרי השחיתות של שוטרים יועברו לפיקוחה של ועדת תלונות עצמאית של המשטרה. בניסיון לתקן לפחות חלק מהנזק התדמיתי שנגרם למשטרת המטרופולין של לונדון בעקבות סקנדל האזנות הסתר, והעובדה שהמשטרה החליטה שלא לפתוח בחקירה מחודשת נגד "ניוז אוף דה-וורלד" ב-2009, יופיעו היום ארבעה קציני משטרה בכירים בפני ועדה פרלמנטרית.

הקצינים ינסו לטעון כי סגירת החקירה ב-2007 וההחלטה שלא לפתוח אותה מחדש בשנת 2009 נבעו מטעות ובלבול ולא היו חלק מקונספירציה. בין הקצינים שיופיעו בפני הוועדה היום ג'ון ייטס ואנדי היימן, שהיו עוזריו של הממונה על חקירת "ניוז אוף דה-וורלד".