כשהממשלה הקימה את רשות הרגולציה החדשה, החלטנו לסקר באובססיביות את המהלך הדרמטי, כדי לוודא שהוא לא הופך להיות נתיב פתוח לשחיתות. בתקשורת הכללית הוא קצת חמק מתחת לרדאר. לא מפתיע, אחרי הכל - המילה רגולציה כנראה לא קיבלה מהבורא את מנת הכריזמה שיש לאחיותיה (ובטח לא מקבילתה העברית - "אסדרה").

נלחמנו על שקיפות בגוף החשוב הזה - שיש לו כוח לשנות רפורמות של משרדי ממשלה אחרים. לשמחתנו ועדת חוקה הצליחה להכריח את הממשלה לעשות זאת. אך השבוע גילינו סעיף קטן, קטנטן, שדרכו אפשר יהיה להעלים מאיתנו מידע: הרשות תוכל במקרים "חריגים" לא לדווח על פגישות עם נציגי השוק הפרטי. רק אם הם מבקשים ממש יפה.

מאז שפרסמנו את הכתבה, ושלחנו הודעה לפעילי סיירת השקיפות - יותר מ-140 אנשים כתבו הערות לטיוטת ההנחיות העלומה. מוזמנים גם, ההנחיות בתחתית הכתבה.

הישג משמח השבוע: גרמנו לכנסת לאפשר לנו לפרסם את שמותיהם של כל היועצים הפרלמנטריים מאז הכנסת ה-20! את המידע אנחנו מציגים לכם בעמוד דאטה ראשון מסוגו באתר, מונגש לכולם.

במקביל, תחקירי האוניות שלנו ממשיכים: והפעם, גילינו שקצא"א מגבירה את ייצוא הנפט מאילת, ובקצב הזה תעבור את הרף שהמשרד להגנת הסביבה התיר לה. נמשיך לעקוב.