החוקרת ופעילת הימין ד"ר מור אלטשולר נסוגה מתביעה שהגישה נגד יריב אופנהיימר, אחרי שלטענתה הוציא את דיבתה באופן בו תיאר כיצד תקפה אותו והיכתה אותו בפניו.

בחודש ינואר 2019 התראיין אופנהיימר, לשעבר מזכ"ל שלום-עכשיו, לתוכניתה של יעל דן בגלי-צה"ל וסיפר כי הוא מתנגד להצטרפותה של אלטשולר למפלגת תל"ם כיוון שכמה שנים קודם לכן, בשנת 2011, פגשה אותו אלטשולר בחדר האיפור של רשות השידור לפני הופעה משותפת בתוכנית "פוליטיקה" ולדבריו "בלי שום אזהרה מוקדמת, בלי ששוחחנו קודם, בלי שום סיבה מיידית, לא אובדן עשתונות ולא שום דבר, פשוט היא הכתה בי בפנים בחוזקה רבה".

אופנהיימר התייחס למקרה שפורסם כבר בזמן אמת, אך לטענת אלטשולר הציג אותו באופן כוזב. אופנהיימר הסתיר את הרקע לסטירה, טענה אלטשולר בתביעה שהגישה באמצעות עורכי-הדין אילן בומבך ומאיר בן-אדמון (גילוי נאות: עו"ד בומבך תובע את "העין השביעית" בנושא אחר).

לפי אלטשולר, כשנתיים לפני שסטרה לאופנהיימר הוא שלח אליה שלושה פעילי שלום-עכשיו שהתחזו לסטודנטים בניסיון לחלץ ממנה אמירות פרובוקטיביות כולל תמיכה ברצח רבין. לדבריה, כשפגשה בו בחדר האיפור "סטרה לו פעם אחת, סטירה קטנה מתוך איבוד עשתונות של רגע, בשל התסכול שלה על כך ששלח אליה אנשים מתחזים מתוך כוונה להפיל אותה, לא התנצל בפניה על מעשיו ואף לא הועמד לדין".

אלטשולר דרשה מאופנהיימר פיצוי בסך 200 אלף שקלים בין היתר גם משום שאמר בראיון לדן כי הוא מעריך שבעקבות הסטירה שסטרה לו היא "הורשעה בלי להיות מורשעת".

אופנהיימר טען להגנתו, באמצעות עורכי-הדין שלומי זכריה ומיכל זיו, כי בתביעתה מנסה אלטשולר, התוקפת, להשתיק את קרבן העבירה שלה, על מנת שלא יזכיר את מעשיה כלפיו. "הסטרת וגם תבעת?", שאל. "היתה זו ועודנה זכותו וחובתו של הנתבע, כקרבן עבירה אשר בוצעה על ידי התובעת, להצביע על הפסול שבהתנהלותה של התובעת-התוקפת, ועל החובה הציבורית לבחון שמא ראויה זו לשמש כחברת כנסת", נכתב בהמשך כתב ההגנה.

לאחרונה, לאחר שכבר החלה חקירתו של אופנהיימר בידי באי-כוחה של אלטשולר, הודיעו הצדדים כי הגיעו להסכמה "להשאיר את משקעי העבר מאחוריהם". לפי ההסכמה, שהוקראה בבית-המשפט, אלטשולר מתחייבת שלא להגיש הליכים נוספים בנוגע לסוגיות נשוא כתב התביעה.

השופטת איילה גזית נתנה להסכמות תוקף של פסק-דין.

55195-07-19